فعالیت ۳۸ شعبه اخذ رأی در بافق در روز انتخابات/ بررسی مشکلات شهرستان با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور

محمد زاده‌رحمانی گفت: تعداد شعب شهرستان بافق در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۸ شعبه هست که ۲۵ شعبه شهری و ۲ شعبه روستایی ثابت و ۱۱ شعبه سیار است که در مجموع ۳۸ شعبه اخذ رای در روز انتخابات دوم اسفند خواهدبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمد زاده‌رحمانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دولتی یا خصوصی بودن شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی یک شرکت عمومی غیر دولتی است و رای به نفع صندوق بازنشستگی صادر شده اما حقوقدانان معتقدند هبه یا بخشش وجود ندارد ولی پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: حوزه مرزهای جغرافیایی مرزی همچنان این پرونده در دفتر تقسیمات وزارت کشور باز و غیر از انتزاع ۳۵ نقطه از روستاهای بهاباد که به بافق قطعی شده هیچ موضوع جدیدی اتفاق نیفتاده و صرفا در حال رسیدگی به اعتراضات و ابهامات است.

زاده‌رحمانی در پاسخ به این سوال که در سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بافق چه مسائل و مشکلاتی بیان شد تصریح کرد: در سه صفحه مکتوب فرصت ها و ظرفیت های شهرستان و هم چالش ها ومشکلات ارائه و در خصوص چالش ها و مشکلات هم به اختلافات مرزی و هم کمبود خوراک معدنی و آنومالی ها اشاره شد.

وی درخصوص روکش آسفال جاده بافق- کوشک نیز بیان داشت:  تا محدوده سه راهی سه چاهون شرکت سنگ آهن مرکزی دوبانده سازی آن را شروع کرده و قسمتی که مربوط به روکش آسفالت است نیز در سال ۹۹ تامین اعتبار شده است.

این مقام مسئول به حوزه انتخابات نیز اشاره و اظهار داشت: تعداد شعب شهرستان بافق در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۸ شعبه هست که ۲۵ شعبه شهری و ۲ شعبه روستایی ثابت و ۱۱ شعبه سیار است که در مجموع ۳۸ شعبه اخذ رای در روز انتخابات دوم اسفند خواهدبود.

زاده‌رحمانی ادامه داد: مرکز آموزش ناجا تامین اعتبار لازم برای ساخت مرکز انجام شده و فرماندهی انتظامی شهرستان در دو نوبت آگهی انتخاب پیمانکار انجام و در فرایند تعیین پیمانکار است. در فاز اول اجرا پیش بینی اعتبار ۷ میلیارد ریال است. در زمینه اتوبانک برای معلولین نیز هربانکی که بخواهد دایر کند بودجه آن از طریق فرمانداری تامین خواهد شد و این پیشنهاد نیز به رئیس بانک های ملی، پست بانک و بانک قرض الحسنه مهر ایران داده شد.

فرماندار بافق در خصوص پرداخت عوارض نیز افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی و مجتمع فلات مرکزی پرداخت عوارض را داشته اند، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی درحوزه مسئولیت اجتماعی به شهر و پرداخت عوارض از مدیرن قبلی بهتر عمل کرده است. معدن کوشک حدود یک میلیارد تومان پرداخت عوارض داشته است. معادنی مثل بیشه در دو درصد عوارض آن ناچیز است ولی پیگیر بودیم که فعالیت آنها محدود شده و بعضی از معادن کوچک نیز اشتغال آنها برای ما کفایت می کند و دودرصد عوارض نسبت به اشتغال ناچیز است.

وی در ادامه تامین خوراک شرکت سنگ آهن نیز اشاره و گفت: در حوزه تامین خوراک شرکت سنگ آهن نیز نسبت به ۴ سال قبل ۵۰ درصد معدن دی ۱۹، میشدوان و آنومالی شمالی با ذخیره بالایی که دارد به آن اضافه شده و چاه گز هم تا مرحله واگذاری به صندوق بازنشستگی فولاد پیش رفته است. چاه گز به اصفهان واگذار نشده است و برنامه ای هم برای واگذاری نیست.

زاده‌رحمانی افزود: در بحث کافه پژواک نیز من همیشه حامی آن بوده و آن را نیاز شهر می دانم، در خصوص تعطیلی آن نیز رئیس اداره فرهنگ وارشاد هیچ دستوری مبنی بر تعطیلی آن نداده است و یک نامه صرفا به دانشگاه آزاد ارجاع داده مبنی بر اینکه این کافه هیچ مجوزی از اداره فرهنگ وارشاد ندارد.

فرماندار بافق در پایان اظهار داشت: طرح فاضلاب شهری قبلا به دو قسمت الف و ب تقسیم شده که یک قسمت شرکت کارآب پی بود که به مشکلات حقوقی و فنی برخورد کرده و درحال پیگیری است. پیمانکار قسمت بعدی نیز تعیین تکلیف شده و حدود یک ماه است بر شتاب کار افزوده شده و تاکید کردیم در معابر اصلی شهر وحتی کوچه ها حداکثر تا ۱۵ اسفندماه عملیات حفاری را انجام دهند و بعد از آن تا اواسط فروردین اقدامی انجام نخواهند داد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”