فرماندار: افزون بر ۳۴ هزار نفر در ابرکوه واجد شرایط حق رای هستند

یزد – ایرنا – فرماندار ابرکوه گفت: ۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر واجد شرایط حق رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان که همزمان با سراسر کشور، دوم اسفند ماه آینده برگزار می‌شود، هستند.

محمد کاظمی نسبت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان افزود: تمام تمهیدات لازم از سوی دست اندرکاران امر برای حضور حداکثری مردم در شعبه های اخذ رای فراهم است.

رییس ستاد انتخابات ابرکوه با اشاره  به روند صعودی تعداد شرکت کنندگان در انتخابات گذشته ، ادامه داد: در دوره هشتم ۵۸ درصد، در مجلس نهم ۶۴ درصد و در دهمین دوره انتخابات مجلس هم ۸۵ درصد از افراد واجد شرایط شهرستان در انتخابات شرکت کردند.

وی که در این نشست خبرنگاران خبرگزاری ها، نمایندگان شبکه های مجازی دارای مجوز،روزنامه‌ها و نشریه های محلی حضور داشتند، بابیان اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گام دوم انقلاب برگزار می شود، خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب ، محوری ترین نقش را در توسعه آینده جامعه دارد، لذا حضور آحاد مردم به ویژه جوانان باید جلوه عینی در انتخابات باشد.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: از نظر جمعیت تعداد رای دهندگان این منطقه بعد از شهرستان های میبد و اردکان قرار دارد و به عبارتی بالاترین میزان مشارکت مردم  استان یزد،  بعد از این ۲ منطقه مربوط به ابرکوه است.

کاظمی نسب در ادامه با قدردانی از حضور باشکوه مردم در تشییع جنازه سردار مقاومت سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش و حضور حماسی شهروندان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: قطعا در دوم اسفند ماه هم مردم همان حضور حماسی را خواهند داشت و با شرکت در انتخابات بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.

فرماندار ابرکوه با تاکید بر سفارش مقام معظم رهبری و رییس جمهوری مبنی بر حضور آحاد ملت در انتخابات ، تصریح کرد: در شرایطی که مستکبران و معاندان نظام  بر ناکارآمدی نظام تلاش می کنند ، حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امر خطیری است.

رییس ستاد انتخابات ابرکوه تصریح کرد: رسانه های گروهی و خبرنگاران نیز همچون گذشته با در اختیار گذاشن اخبار و اطلاعات صحیح تلاش مضاعفی برای حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنند.

فرماندار ابرکوه همچنین با تاکید بر اینکه از ۳۱ داوطلب حوزه انتخابیه مهریز( شهرستان های ابرکوه، مهریز، بافق، خاتم و بهاباد با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت)  تنها ۶ نامزد در این شهرستان ستاد تبلیغاتی دایر کردند، خاطرنشان کرد: البته آثار تبلیغات بقیه نامزدها در معرض دید عموم است و تاکنونهشت مورد هم تخلفات انتخاباتی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در این شهرستان اتخاذ شده است، بیان کرد: یک هزار نفر در برگزاری انتخابات مجلس با فرمانداری همکاری دارند.

کاظمی نسب  ادامه داد: در مجموع ۴۷ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در شهرها و روستاهای منطقه پیش بینی شد که از این تعداد ۳۴ شعبه ثابت و بقیه سیار است.

وی همچنین بابیان اینکه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در ۵۴ نقطه جمعیتی آرای مردم را جمع آوری می کنند ، یادآور شد: ۱۸ شعبه برای شهر ابرکوه و هشت شعبه هم در شهر مهردشت مرکز بخش بهمن نیز پیش بینی شد .

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در قوه مقننه ۲۹۰  نماینده  از ۳۱ استان و تعدادی هم نمایندگان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی  هستند

دوم اسفند ماه آینده انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه  یزد برگزار می‌شود و تعداد واجدان  شرایط حق رای در استان حدودد ۷۲۲ هزار نفر اعلام شد و آرای مردم از طریق ۷۷۲ صندوق رای جمع آوری می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»