مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بافق مبلغ پرداختی جهیزیه برای عروسان ۵۵ میلیون تومان بلاعوض است

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ «سیدرضاهاشمی پور» مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بافق به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به گزارشی از فعالیت سالیانه این اداره در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: فرصت را مغتنم شمرده و سالروز پیروزی حق بر باطل را به عموم مردم ولایت مدار بافق تبریک می گویم.
وی گفت: تعداد خانواری که تحت پوشش این نهاد هستند ۴۲۷ خانوار هستند. افراد مستمری بگیر۳۰۸خانوار، تعداد سرپرست زن خانوار ۱۵۳ خانوار، تعداد نفرات تحت پوشش کمیته امداد بافق ۸۲۹ نفر که از این تعداد ۵۱۸ نفر مستمر بگیر کمیته امداد می باشند. تعداد دریافت کننده خدمات مشاوره ۵۵۱ نفر و ۲۶۵ نفر نیزاز بیمه کمیته امداد برای خدمات درمانی استفاده کرده اند.
هاشمی پور ادامه داد: ۴۳ نفر مورد حمایت بیمه اجتماعی هستند و حق بیمه برای آنها پرداخت می شود که بعد از پرداخت ۱۰ سال، حقوق تامین اجتماعی برای آنها برقرار می شود و برخوردی از بیمه تامین از تحت حمایت کمیته خارج می شوند..
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) بافق افزود: از ابتدای سال تا به الان ۱۱ نفر از کمیته امداد جهیزیه دریافت نمودند و ۵ نفر دیگرنیز در نوبت هستند که مبلغ پرداختی برای جهیزیه ۵۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض است.

وی در مورد کودکان بی سرپرست گفت: ۷۰ نفر از کودکان شهرستان که دچار سوء تغذیه شد ه اند با معرفی مرکز بهداشت از سبد غذایی ماهانه صد تومان بهره مند می باشند
سید رضا هاشمی پور درباره خدماتی که برای سالمندان انجام می شود گفت: ۸ نفر از سالمندان بستری، ۲۳ نفر از آنها بیماری ناعلاج دارند و۴ نفربه بیماری خاص مبتلا هستند و از ابتدای سال تا الان ۱۷۵ میلیون تومان بیمه به آنها پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد خدماتی که در حوزه حمایت خانواده انجام می شود بیان داشت: .تعداد فرزندان که پدرشان فوت نموده ۳۲ نفر و تعداد فرزندان طرح محسنین ۱۷۶ نفر که از خدمات طرح اکرام بهره مند می باشد.
وی ادامه داد: تعداد افراد که از خدمات تعمیر بازسازی مسکن بهره مند شدند ۱۵۰ خانواده است و ۱۷ واحد مسکونی نیز افتتاح شد.
وی در مورد خدماتی که در بخش فرهنگی انجام می شود، گفت: تعداد شرکت کنندگان درآموزش خانواده ۴۳۶ نفر، اردوی زیارتی ۱۳۵ نفر، اردوی آموزشی برای جوانان و بزرگسالان ۵۳ نفر، کانون فرهنگی ۱۶۱ نفر می باشد؛ ضمنا تعداد دانشجو به ۶ نفر می رسد.
وی در مورد خدمات حوزه خود کفایی گفت: تعداد وام اشتغال پرداختی برای مددجویان تحت پوشش ۴۳ نفر، تعداد وام اشتغال به افراد مرز مدد جوی ۴۶ نفر، تعداد وام پرداختی به افراد روستایی و عشایری ۴۴ نفر و تعداد وام ضروری پرداختی ۱۰۶ فقره بوده است که مبلغ وام ضروری ۷۴۰ میلیون تومان می باشد.
هاشمی پور در پایان با اشاره به اینکه کل مشترکین صندوق صدقات کمیته امداد بافق ۸۰۱۱ نفرهستند گفت: کلی پرداختی ها توسط مردم، خیرین شهرستان و شرکت ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندان پرداخت می شود که از آنها تقدیر و تشکر می نمایم

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی