فرماندار بافق: افزون بر۳۰ هزار نفر واجد شرایط حق رای هستند

یزد- ایرنا – فرماندار بافق گفت: ۳۰ هزار و ۸۳۷ نفر از جمعیت ۵۴ هزار نفری شهرستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ماه آینده برگزار می‌شود، واجد شرایط حق رای هستند.

محمدزاده رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه اندیشیده شده و همه عوامل اجرایی، بازرسی و نظارت آموزش‌های مربوطه را فرا گرفتند تا با اطلاعات و دانش ، انتخاباتی قانونمند برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره تعداد صندوق های رای نسبت به دوره قبل سه مورد افزایش دارد افزود: در شهرستان بافق ۳۸ شعبه، رای مردم را جمع آوری می‌کند و عوامل اجرایی ۲۳ شعبه هفت نفری و بقیه پنج نفری هستند.

رییس ستاد اجرایی انتخابات بافق با اشاره به شور و شوق ، حال و هوای انتخاباتی مردم ابراز امیدواری کرد که در انتخابات پیش رو نیز مردم این شهرستان همانند دوره‌های قبل بالاترین حضور را در این رویداد ملی داشته باشند و حماسه دیگری را خلق کنند.

وی همچنین تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را سالم و با فرهنگ دانست و بیان کرد: در کارزار انتخاباتی نامزدها ، تاکنون اقدام غیرقانونی و یا تخریب علیه یکدیگر گزارش نشده است.

زاده رحمانی خاطرنشان کرد: به عوامل اجرایی به ویژه ماموران انتظامی توصیه شد که هوشیار باشند، قبل از برگزاری انتخابات تا شعاع  ۱۰۰ متری  شعبه اخذ رای هیچ پوستری از نامزدها وجود نداشته باشد و از خرید و فروش احتمالی آرا نیز با قدرت جلوگیری کنند.

مرکز حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان‌های بافق، مهریز، ابرکوه،خاتم و بهاباد است با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

هم اینک ۲۸نفر در این حوزه برای حضور در مجلس با هم رقابت می‌کنند.

۳۸ شعبه اخذ رای در شهرستان بافق تعیین و به تصویب هیات اجرایی رسید که از این تعداد ۱۱ مورد روستایی، ۲ شعبه سیار و بقیه به عنوان ثابت در حوزه شهری آرای مردم را جمع آوری می‌کند.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد و  در مجلس شورای اسلامی  ۲۹۰  نماینده  از ۳۱ استان حضور دارند.

مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام