بزرگترین تولیدکنندگان جهان چه کشورهایی هستند؟

تهران- ایرنا- چین ۲۸.۴ درصد، ایالات متحده آمریکا ۱۶.۶ درصد، ژاپن ۷.۲ درصد و آلمان ۵.۸ درصد از کل تولید جهانی را در دست دارند.

بر اساس گزارشی که بخش آمار سازمان ملل‌ متحد به تازگی منتشر کرده، ۲۸ درصد از کل تولید جهانی در سال ۲۰۱۸ توسط چین تولید شده بود. به این ترتیب، این کشور ابرقدرت تولید در جهان به حساب می‌آید. سهم چین از تولید جهانی، ۱۰ درصد بیشتر از سهم آمریکاست. آمریکا سال‌های متمادی بزرگترین بخش تولید در جهان را داشت اما در سال ۲۰۱۰، چین از آن پیشی گرفت.

بخش تولید چین در سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۴ تریلیون دلار برای اقتصاد جهان ارزش‌افزوده داشت. با این حساب، نزدیک به ۳۰ درصد تولید جهانی را در دست داشت.

در این سال‌ها، اقتصاد ایالات متحده آمریکا وابستگی کمتری به تولید صنعتی داشته است. آمریکا با اینکه بزرگترین اقتصاد جهان به حساب می‌آید، اما تولید تنها ۱۱ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

پایگاه داده‌پردازی استاتیستا با توجه به این آمار می‌نویسد: «اگرچه شیوع ویروس کرونا بیشترین خسارت اقتصادی را برای چین داشته است، اما این تاثیرات منفی در حصار دیوار بزرگ چین نخواهد ماند. چین بزرگترین تولیدکننده در جهان است و هر وقفه و اختلالی در تولید این کشور، زنجیره عرضه در صنایع مختلف در سراسر جهان را مختل خواهد کرد.»

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در