سبزدشت با دمای منهای ۲ درجه سردترین و بافق و مروست با دمای ۲۶ درجه گرمترین نقاط استان یزد

کارشناس هواشناسی یزد هشدار داد:

کاهش تا ۷ درجه‌ای هوای یزد/پرهیز شهروندان از ترددهای غیرضروری

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایسنا کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد از ورود سامانه ناپایدار جوی و کاهش دمایی ۵ تا ۷ درجه‌ای در استان خبر داد و از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.

«سیدعباس میرحسینی»، با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی به استان یزد و شروع فعالیت این سامانه از عصر امروز یکشنبه ۱۱ اسفندماه، اظهار کرد: در بعضی از ساعات به خصوص اوایل روز دوشنبه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک برای استان پیش بینی و از اواخر دوشنبه تا صبح پنجشنبه کاهش دما و احتمال بارش پراکنده در روز سه‌شنبه را شاهد هستیم.

وی از پایان فعالیت این سامانه در ساعات ابتدایی روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه خبر داد و گفت: مخاطراتی شامل آسیب به سازه‌های گلخانه‌ای، کاهش دید افقی و تنش دمایی، استان را تهدید می‌کند به همین منظور توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری پرهیز و با اطمینان از استحکام سازه‌های گلخانه‌ها، تنظیم دمای داخل گلخانه‌ها و سایر محیط‌های پرورشی بسته، نکات ایمنی در این شرایط رعایت شود.

میرحسینی در رابطه با تنش دمایی استان، تصریح کرد: به دنبال نوسانات دمایی استان شاهد کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای از اواخر دوشنبه هستیم که تا صبح پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان تغییرات دمایی یزد در شبانه روز گذشته را بین ۷ و ۲۳ درجه اعلام کرد و گفت: در این مدت، سبزدشت با دمای منهای ۲ درجه سردترین و بافق و مروست با دمای ۲۶ درجه گرمترین نقاط استان بودند.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام