طرز تهیه ماهی رژیمی

مواد لازم برای ماهی رژیمی :

 لیمو ترش کوچک ۱ عدد
 فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
فیله ماهی قزل آلا  ۵۵۰ گرم
 فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک ۳/۴ قاشق چایخوری
نان تست سبوس دار ۱ لایه
سیر پوست کنده ۶ حبه
نعنا ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
اسفناج ۴۵۰ گرم

 

 طرز پخت ماهی رژیمی :

فر را تا دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید، پوست لیمو را به شکل خلالی بکنید، و آن را داخل مخلوط کن قرار دهید، لیمو را به چهار قطعه تقسیم کنید و کنار بگذارید. روی فیله ی قزل آلا یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه بپاشید.

 

یک حبه سیر را درشت خرد کنید و به مخلوط کن اضافه کنید. باقی سیر ها را ریز خرد کنید و کنار بگذارید. نان را تکته تکه کنید و به مخلوط کن اضافه کنید، به همراه آن نعنا، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهار قاشق چایخوری فلفل سیاه را نیز اضافه کنید.

 

مواد را مخلوط کنید و سپس به یک کاسه منتقل کنید. یک قاشق چایخوری روغن به ترکیب اضافه کنید و کنار بگذاریدش. دو قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک ماهی تابه نچسب و مخصوص فر روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.

 

ماهی را به صورتی که پوستش رو به بالا باشد در ماهی تابه بخوابانید. ۳ دقیقه بپزید، با کفگیر ماهی را برگردانید، ترکیبی که با مخلوط کن درست کردید را روی ماهی بمالید و ماهی تابه را به فر منتقل کنید.

 

به مدت ۵ دقیقه کباب کنید. وقتی ماهی در حال پختن است، یک قاشق چایخوری دیگر روغن را در یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.

قطعات سیر و فلفل قرمز را اضافه کنید، یک دقیقه بپزید تا زمانی که سیر ها قهوه ای شوند. اسفناج ها را اضافه کنید و تا زمانی که جمع شوند تفت دهید، یک چهارم قاشق چایخوری نمک باقی مانده را روی اسفناج ها بریزید و بهم بزنید.

 

اسفناج را بین چهار بشقاب تقسیم کنید. ماهی را نیز به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، ماهی را روی اسفناج ها قرار دهید و با قطعات لیمو سرو کنید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی