به جز بیمارستان‌های اردکان و بافق به همه بیمارستان‌های استان در زمینه تامین وسایل و مواد بهداشتی لازم کمک رسانی شد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی یزد گفت: بیش از ۱۵ میلیارد ریال کمک‌های نقدی مردمی توسط این موسسه جمع آوری و در راستای مقابله با کرونا برای کمک به واحدهای درمانی و بهداشتی و اقشار مختلف مردم هزینه شده است.

حجت‌الاسلام محمد صدوقی روز شنبه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین کمبودهایی که حتی در ابتدایی ترین لوازم بهداشتی نیز بیمارستان‌ها با آن مواجه بودند، طی هماهنگی با دادستان محترم شماره حسابی برای دریافت کمک‌های مردمی و ساماندهی خرید تجهیزات مورد نیاز تهیه شد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد ریال جمع آوری شده که عمدتا برای خانواده‌های نیازمند و با خرید لوازم مورد نیاز بهداشتی اختصاص یافت.

یادگار سومین شهید محراب گفت: در ابتدای شروع فعالیت طی نامه ای به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از نیازهای آنها مطلع شدیم و عمده این نیازها که ماسک، مواد ضدعفونی کننده و لوازم یکبار مصرف بهداشتی بود، به سرعت تهیه و برخی از این اقلام که در استان قابل تهیه نبود نیز از دیگر استان‌ها تهیه و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت.

حجت الاسلام صدوقی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص اینکه فعالیت‌ها به صورت چراغ خاموش بوده گفت: هدف ما این بود که بتوانیم بخشی کوچک در کمک رسانی به خادمان سلامت داشته باشیم و اینکه برخی مواقع گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه می‌شود، فقط به این دلیل است که این فرهنگسازی در جامعه صورت گیرد تا در مواقع بحرانی به کمک یکدیگر آمده و قوت قلبی برای کادر درمانی باشیم.

وی ادامه داد: تهیه برخی از اقلام از جمله ماسک با قیمت‌های اعلام شده دولتی غیرممکن و اصلا موجود نبود لذا برخی از وسایل مورد نیاز مراکز درمانی چندین برابر قیمت به فروش می‌رسید اما ناگزیر به تهیه آن بودیم .

صدوقی افزود: خوشبختانه در حال حاضر از طریق حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کردند که دیگر نیاز به کمک ندارند و لذا کمک‌ها به حوزه پیشگیری اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی اظهار داشت: با توجه به تبعاتی که به دلیل کرونا، خانواده‌ها با آن مواجه خواهند بود و در راستای کمک به اقشار آُسیب پذیر با همکاری خیران و معتمدان محلات و همچنین هیئات مذهبی و تشکل‌های مجوز دار بیش از ۵ هزار بسته معیشتی تهیه و عمدتا در محلات حاشیه ای شهر یزد و در برخی از شهرستان‌ها توزیع شد و در مرحله بعد نیز ادامه خواهد داشت.

نواده سومین شهید محراب ادامه داد: خیران زیادی از طریق هیئت‌های مذهبی و معتمدین محلات به کمک ما آمدند و لذا در مرحله بعدی با توجه به ضرورت فعالیت‌های هنری و فرهنگی و تقویت روحیه مردم با کمک روانشناسان، مرکزی برای مشاوره به افرادی که تمایل دارند، از طریق تماس تلفنی راه اندازی خواهد شد و همه این کمک‌ها به صورت رایگان و با کمک مردمی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام صدوقی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که گاها گفته می‌شود برخی از این اقدامات در حیطه وظایف خانه فرهنگ صدوقی نیست گفت: هر چند این موسسه خیریه است ولی فقط هدف کار خیر نبوده بلکه بسترسازی برای جلب همکاری آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم مدنظر بوده وکمبودها نیازسنجی و برای اطلاع عموم اعلام شد که خوشبختانه مردم عزیز یزد همچنان در مشارکت‌های خیری زبانزد بوده و هستند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد قصد داریم مشاغلی که از شیوع کرونا آُسیب دیده اند را حمایت کنیم بدین صورت که با جمعی از خیران و اصناف جلساتی برگزار شده و از دو بانک و موسسه قرض الحسنه نیز کمک گرفته شد تا امتیاز حاصل از گردش سرمایه خیران در بانک‌ها را برای این کار اختصاص داده و در راستای کمک‌های بلاعوض یا پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بکارگیری شود .

مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی گفت: به جز بیمارستان‌های اردکان و بافق به همه بیمارستان‌های استان در زمینه تامین وسایل و مواد بهداشتی لازم کمک رسانی شد همچنین ابرکوه اولین شهری بود که بسته معیشتی بین اقشار آُسیب پذیر آن توزیع شد اما بیشترین فعالیت ما در مناطق کمتر برخوردار شهرشتان یزد بوده است  و به فضل خداوند و با کمک مردم ادامه خواهد داشت .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

درخشش باشگاه سنگ آهن در مسابقات ایمیدرو

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ « مهدی