رسیدگی بالغ بر ۵۹ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان یزد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال جاری به همت شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۵۹ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده در سال ۹۸ رسیدگی و مختومه شده است.

این مقام قضائی افزود: اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف که قرار بود در سال جاری انجام گیرد نگرانی هایی را در جمعیت نزدیک به چهل هزار نفری خانواده شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور که عمدتا از نیروهای جوان و با انگیزه می‌باشند ایجاده کرده بود که آینده شغلی آنها چه خواهد شد لیکن با توجه  به فرمایشات ریاست قوه قضاییه در سفر به استان یزد و در جمع قضات و کارکنان اداری و افتخاری دادگستری کل استان با اشاره به اصلاحات ساختاری بخصوص درنحوه بکارگیری پرسنل افتخاری که در قانون شوراهای حل اختلاف مقرر است صورت گیرد، بیانات معظم له رامایه دلگرمی کارکنان مجموعه شوراها در استان بلکه  در کشور برشمرد .

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات و محدودیت هایی که در شوراهای حل اختلاف وجود دارد پرسنل شورا ، هم پای دیگر مجموعه‌های قضایی استان در حال انجام وظیفه هستند.

وی عنوان کرد: در سال جاری تعداد ۵۸ هزار و ۳۴۰ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده و از این تعداد ۵۹ هزار و ۳۶۳ پرونده نیز مختومه گردید و مانده پرونده‌ها تا پایان سال جاری در شعب رسیدگی تعداد۴هزار و ۶۲۸ فقره می‌باشد.

حداد اضافه کرد: عملکرد شعب رسیدگی شوراهای حل اختلاف استان با توجه به مشکلات پیش آمده در ماه پایانی سال ۱۳۹۸که عملکرد شوراها و دیگر مراجع قضایی را تحت الشعاع قرار داد با تعداد ۱۰۲۳  فقره پرونده عملکرد مثبت و با درصد ابلاغ الکتورنیک ۴۷/۸۹ بوده است.

وی افزود: در شعب اجرای احکام شورای حل اختلاف نیز از مجموع تعداد ۲۲ هزار و ۴۶۹ فقره پرونده وارده به واحدهای اجرای احکام شورا در سراسر استان تعداد ۲۳ هزار و  ۹۲۵ فقره پرونده نیز مختومه شده و با عملکرد مثبت ۱۴۵۶ فقره و با در صد ابلاغ الکترونیک ۵۳/۹۵ که برای این واحد به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: در بحث سازش به عنوان مهمترین وظیفه شورا فعالیت‌های خوبی در سال جاری صورت گرفته که با ابلاغ بخشنامه ریاست قوه قضائیه به کل کشور که در مرداد ماه ابلاغ گردید از مجموع تعداد ۳۸ هزار و ۴۴۶ فقره پرونده قابل سازش با تلاش مجموعه کارکنان خدوم شورا ۱۱ هزار و ۸۲۲ فقره سازش شده است.

حداد خاطرنشان کرد : درصد سازش در شعب حل اختلاف استان ۳۹ درصد بوده که به نسبت سال گذشته جهش بسیار خوبی داشته است.

وی یادآور شد: در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان‌های سراسر استان تعداد یک هزار و ۲۳۸ فقره پرونده وارد شده و همین تعداد نیز مختومه شده است که از این تعداد ۸۷۶ فقره پرونده معادل ۷۰ درصد پروندها به صلح و سازش رسیده و تعداد ۳۶۴ نفر از  زندانیان نیز آزاد شده اند.

حداد در تبیین برنامه‌های شوراهای حل اختلاف استان در سال آینده گفت: از ظرفیت شعب جدیدی که در بازداشتگاه‌های شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و زندان باز شهرستان یزد ایجاد شده که در دستور کار قرار گرفته ، در این راستا ابلاغ‌های اعضاء به تازگی صادر شده است در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات و آزادی زندانیان از ظرفیت این شعب نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت طلایه داران صلح و سازش که با ابلاغ روسای کل دادگستری صادر و طبق سیاست مرکز شورا در معیت شوراها به عنوان همیار کمک می‌کنند از دیگر برنامه‌های این شورا در سال آینده است که بهره برده خواهد شد.

حداد اظهار داشت: خوشبختانه در مرکز استان با تدبیر رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد هشت هیئت از هیئت‌های مذهبی اعلام آمادگی کرده اند تا به عنوان همیاران صلح و سازش با شوراهای حل اختلاف همکاری کنند که ابلاغ‌های تعدادی از آن‌ها صادر شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: این هیئت‌ها اقدامات اولیه سازش را انجام و در صورتی که موارد ارجاعی به سازش قطعی یا مشروط رسید آن را در اختیار شوراهای معین خود قرار داده تا در آنجا اقدامات بعدی صورت گیرد.

وی استفاده از ظرفیت دو شورای ویژه صنعت و معدن را از دیگر برنامه‌های شورای حل اختلاف استان در سال آینده اعلام کرد وبیان داشت: آغاز فعالیت این دو شورا که با حضور نیروهای توانمند در حاشیه سفر ریاست قوه قضاییه به استان یزد و  با حضور معاون قضائی رئیس قوه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف افتتاح و به بهره برداری رسید از  اقدامات بسیار خوب برشمرد تا از حجم ورودی و موجودی پرونده‌ها در حوزه صنعت و معدن به دستگاه‌های قضایی استان  کاسته شود.

 مددجویان یزدی روزانه ۷۰۰۰ ماسک تولید می‌کنند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد روزانه ۷۰۰۰ عدد ماسک و ۵۰۰ عدد لباس «گان» برای مقابله با ویروس منحوس کرونا تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

امیر زین‌العابدین قمی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه این نهاد با تکیه‌بر توان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اقدام به تولید ماسک و لباس گان برای یاری‌رساندن به عزیزانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، کرده است، افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد روزانه ۷۰۰۰ عدد ماسک و ۵۰۰ عدد لباس «گان» برای مقابله با ویروس منحوس کرونا تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از امروز ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به چرخه تولید لباس «گان» افزوده شدند، تصریح کرد: این نهاد از زمان شیوع ویروس کرونا، نقش مهمی در مقابله و جلوگیری از انتشار این ویروس با تولید ماسک و لباس گان توسط مددجویان تحت حمایت در منازل و کارگاه‌های ویژه ایفا کرده است.

با راه‌اندازی خط تولید ماسک و لباس «گان» از بیستم اسفندماه سال ۹۸ توسط کمیته امداد استان یزد برای مددجویان تحت حمایت علاوه بر تأمین نیازهای استان، برای مددجویان نیز ایجاد اشتغال شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

درخشش باشگاه سنگ آهن در مسابقات ایمیدرو

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ « مهدی