خیر بافقی، هزینه بیمه  ۳۰ زن سرپرست خانوار را عهده دار شد

به گزارش پایگاه خبری افق کویر، به نقل از ایرنا مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: فرد خیری در بافق پرداخت حق بیمه ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و افراد فاقد توانایی مالی این شهرستان را پذیرفت.
حسن ابراهیمی  افزود: در راستای تحقق این امر خیر با همکاری کمیته امداد امام (ره) ، زنان  سرپرست خانوار فاقد بیمه به این صندوق معرفی و با هماهنگی بدون مراجعه حضوری ، کار ثبت‌نام صورت گرفت .
وی ادامه داد:  اگر فرد سرپرست خانواری فاقد بیمه در این شهرستان است با  کارگزاری‌های این بیمه یا دفتر مرکزی استان تماس حاصل کند تا زمینه بهره‌مندی آنها مورد بررسی قرار گیرد .
این مسوول اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستاییان ، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری ، بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است.
ابراهیمی افزود: کشاورزان ، روستاییان و عشایران ، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانه‌دار می‌توانند با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می‌کند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”