همت مسئولین در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کارساز باشد

به گزارش هفته نامه افق کویر، “ویروس کرونا” مهمان ناخوانده امروز کشور شوکی به مردم وارد آورده که در نزدیک سال جدید برایشان قابل باور نیست. این ویروس منحوس هر روز با طلوع آفتاب در ذهن هموطنان طلوع می کند و موجبات بسیاری از مشقت ها برای آنان به همراه دارد؛ حتی کابوس شب هنگامش آنها را راحت نمی گذارد. پیرامون “ویروس کرونا ” و این که «شهروندان بافقی آیا در تهیه ماسک و اقلام بهداشتی مانند ژل ضدعفونی مشکلی دارند یا خیر؟» با تنی چند از شهروندان بافقی گفتگویی انجام داده است:
“فلاح” کارمند داروخانه دکتر تشکری گفت: خیلی کمبود هست، اصلا ماسک نیست که تهیه کنیم. بعضی از شرکت ها هم می گویند ماسک خیلی گران است؛ اگر ماسک ارسال کنیم، فاکتور برای شما نمی فرستیم و اجناسی که فاکتور برای ما نکنند و این قدر گران باشد ما هم سفارش نمی دهیم و همچنین موادهای ضدعفونی هم در دسترس نیست؛ وقتی هم برای ما می آورند خیلی کم هست.
“فاطمه امینی” که دست کودک خود را گرفته بود گفت: بله! از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده می کنم؛ اما به اندازه کافی الکل در داروخانه ها موجود نیست! و من از وایتکس برای ضدعفونی منزلم استفاده می کنم!
“کریمی”گفت: من در” مرکز بهزیستی نیلوفر” کار می کنم و اخیرا مرکز بهزیستی، همه قسمت هایش را ضدعفونی کرد و همچنین به بچه ها گفتند؛ حتما دست های خودشان را با الکل ضدعفونی کنند. خودم که اصلا نتوانستم از داروخانه ها ماسک تهیه کنم؛ ولی همسرم برای خودم و بچه هایم از معدن(شرکت سنگ آهن مرکزی) ماسک آورده اند و استفاده می کنیم.
“عابدی” صاحب داروخانه دکتر زینلی گفت: یک مدتی از صدا و سیما اعلام شد که وزارت خانه ها نباید در داروخانه ها ماسک توزیع کنند، نمی دانم به چه دلیلی این گونه گفتند، فکرکنم به علت کنترل قیمت ماسک و دیگر نتوانستند ماسک برای ما ارسال کنند و ما خودمان هم نتوانستیم ماسک بیاوریم. بعد از یک هفته دوباره اعلام کردند که خودمان در مراکز بهداشتی توزیع می کنیم؛ در آخر نه مراکز بهداشتی آوردند و نه ما! ۲یا ۳ روز پیش گفتند: مشکلی ندارد، داروخانه ها هم بیاورند؛ حالا که ما تماس گرفته ایم با شرکت ها می گویند: ماسک های معمولی ۶ هزار پانصد تومان تا ۷ هزار تومان؛ در حالی که ما قبلا ماسک های معمولی را صد و پنچاه تومان می خریدیم و می فروختیم؛ اکنون هر کدامشان را باید ۲هزار تومان بیشتر بخریم و صد تومان تا دویست تومان بیشتر حساب مردم کنیم. از این جهت ما نمی توانیم ماسک بیاوریم و مردم هم حق دارند!
“عبداللهی” گفت: ما از قبل ماسک داشتیم که تمام کردیم، الان چند روزی است که با کمبود ماسک روبرو شده ایم. بیشتر مردم به دنبال الکل برای ضدعفونی هستند و ما الان هیچ مواد ضدعفونی نداریم.
“برزگری” گفت: بهداشت را تا می توانیم رعایت کنیم، داروخانه ها نه ماسک دارند نه مواد ضدعفونی، برای ضدعفونی ما از الکل یا همان وایتکس استفاده می کنیم؛ حداقل اگر اتحاد تاکسی رانی بتواند برای تاکسی ها مواد شوینده یا مواد ضدعفونی تهیه کنندتا ما ماشین های خودمان را ضدعفونی کنیم، خیلی بهتر می شد.
“صادقی” گفت: ما مواد ضدعفونی نداریم، ولی دست های خودمان را با آب صابون می شوییم؛ ولی از اتحاد تاکسی رانی مواد ضدعفونی درخواست می کنیم.
حال به نظر می رسد کمبود برخی اقلام بهداشتی و یا عدم توزیع نامناسب آن سبب این گونه مشکلات شده است! مردم می خواهند، نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ اما به علت کمبود وسایل بهداشتی گلایه مند هستند. اگر مسئولین به این موضوع رسیدگی کرده و همتی خرج بدهند و در تهیه ماسک و وسایل بهداشتی، اقدامات موثری انجام دهند؛ بطور حتی می توانند از جان مردم محافظت نموده و خطرآت ناشی از شیوع این بیماری را به حداقل خود برسانند.

راضیه برزگری

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام