تبدیل آب انبار ۲۰۰ ساله بافق به گارگاه تولید دستکش

امروزه که ویروس کرونا در  کشور افراد زیادی را مبتلا کرد، هر فرد و گروهی را هم به تفکر وا داشت تا به گونه ای که می‌تواند در راه مبارزه با آن تلاش کند.

گروهی، نیازمندان را شناسایی می‌کنند تا بسته‌های حمایتی به درستی بین آنها توزیع شود و گروه دیگر به فکر ضدعفونی و گندزدایی کوچه ها،محله ها و شهرها هستند و در این بین افرادی هم با رعایت فاصله گذاری فیزیکی در تلاشند تا با تهیه و توزیع لباس، دستکش و ماسک دین خود را به جامعه ادا کنند تا از فشار بر کادر بهداشتی و درمانی کاسته شود.

در بافق ۵۰ نفر از بانوان بسیجی در اقدامی خودجوش در آب انبار مرحوم حاج ابوالقاسم جمع شدند تا دستکش یکبار مصرف تولید و رایگان بین همشهریان خود توزیع کنند.

این افراد کارگاه خود را در عمق ۲۰ متری زمین که روزگاری به محل جمع آوری آب باران و رفع عطش مردمان بافق  اختصاص داشت، امروز برای کمک به سلامتی جامعه و قطع شیوع بیماری کرونا دایر کردند.

مسوول کارگاه یادشده در گفت و گوی صمیمی با خبرنگار ایرنا می گوید: آب انبار یادشده افزون بر ۲ قرن قدمت دارد و برای ذخیره آب شرب مردم از محل بارندگی و روان آب‌ها ساخته شد.

رضا کارگران افزود: بانوان بسیجی از دهم اسفند ۹۸ که کارگاه راه اندازی شد تاکنون بیش از ۴۰ هزار دستکش یکبار مصرف تولید کردند که رایگان در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی از ادامه فعالیت این کارگاه تا شکست کامل کرونا خبر داد و بیان کرد: تولیدات کارگاه یادشده در اختیار شهروندان و جامعه هدف توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نام کارگاه به یاد سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی انتخاب شد، تصریح کرد: بانوان بسیجی عضو کارگاه همه از پیروان راه این سردار هستند و با عشق به مردم و زنده نگهداشتن یاد و نام سردار سلیمانی در این کارگاه  فعالیت می‌کنند.

به گفته کارگران در این کارگاه نیروهای جهادی و داوطلب با عنوان خادم الشهدا مشغول تلاش هستند و روزانه ۶ ساعت از وقت خود را به تولید دستکش یکبار مصرف اختصاص می دهند.

یکی از بانوان بسیجی عضو کارگاه هم گفت: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم جبهه سلامت حضور دارند، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و شبانه روز در خدمت مردم هستند در حالی که این کار ما کوچکترین خدمتی است که در سنگر سلامت جامعه می توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آنچه ما به عنوان بانوان بسیجی جهادگر انجام می دهیم در راه رضای الهی است، لذا نیازی به ذکر نام ما نیست، افزود: کادر درمانی به عنوان نوک پیکان مبارزه با ویروس کرونا جانفشانی می‌کنند و بانوان خادم الشهدای بافق در کارگاه سردار سلیمانی،  پشت جبهه سلامت خدمت می‌کنیم تا با کمک خود در ریشه کنی این ویروس عالمگیر سهم کوچکی داشته باشیم.

یکی دیگر از بانوان جبهه سلامت بافق همانند همکار خود گفت: در این کارگاه ابتدا با هویه کار می‌کردیم اما با ساخت دستگاه برقی راندمان کار افزایش یافت و هم اکنون روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ جفت دستکش یکبار مصرف تولید می‌کنیم.

وی افزود: ۲ نوع دستکش در کارگاه تولید می‌شود که یکی مخصوص پمپ بنزین‌هاست و دیگری در اختیار اماکن عمومی قرار می‌گیرد.

در این کارگاه طرح فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی به طورکامل طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ، رعایت می‌شود.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، پنج هزار و ۱۱۸ تن جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از شنبه تا ظهر یکشنبه( ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۴۳ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند .

وی افزود: تاکنون ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۴۵۶ بیمار هم تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شد، گرچه نزول تدریجی مبتلایان جدید مشاهده می‌شود، اما همه هشدارها به قوت خود باقی است.

وی تاکید کرد که با فاصله گذاری هوشمند و بازگشت مشاغل ضروری، امکان دارد ترددها افزایش پیدا کند و در نتیجه رعایت فاصله گذاری ضروری است و استفاده از ماسک‌های خانگی می‌تواند کمک کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی