خواهران عضو بسیج بافق ۲۵ هزار عدد ماسک تولید کردند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ تا کنون ، ۲۵ هزار عدد ماسک با کیفیت عالی به همت خواهران بسیجی شهرستان تولید و رایگان هم توزیع شد.

سرهنگ اکبر صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت : خواهران بسیجی از حوزه مقاومت شهدای خواهر و فاطمه الزهرا (س) بافق در ۲ کارگاه این تعداد ماسک را تولید کردند و در حال دوخت هفت هزار عدد ماسک دیگر نیز هستند و این حرکت جهادی آنها  تا ریشه کنی کرونا ادامه دارد.

وی افزود: ۳۰ نفر از خواهران بسیجی به طور افتخاری و با تجهیز کارگاه به چرخ‌های خیاطی شخصی به تولید ماسک مشغول هستند که پس از تولید و فرایند پرتوافکنی رایگان در شهرستان توزیع می شود.

صادقی بیان کرد: با  شیوع کرونا و افزایش نیاز مردم به اقلام بهداشتی این افراد شروع به کار کردند و در این راستا زمینه تولید ماسک N۹۵ در کارگاه های تولید ماسک بسیج بافق فراهم شد و به زودی این کار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان بافق در هشت سال دفاع مقدس تاکنون ثابت کردند که پای آرمان‌های امام، شهدا و ولایت ایستاده اند گفت: امروز نیز همین بانوان با تولید ماسک‌های معمولی و N ۹۵، بخشی از نیاز جبهه مقابله با ویروس کرونا را تأمین می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق همچنین ضدعفونی معابر شهری را از دیگر برنامه‌های سپاه  بیان کرد و یادآور شد: بسیجیان و نیروهای سپاه به گندزدایی و ضدعفونی معابر، فضای مساجد و مکان های عمومی نیز در این مدت پرداختند.

همچنین ۵۰ بانوی جهادگر جبهه سلامت بافق این روزها در یکی از آب انبارهای قدیمی شهر به تولید دستکش یکبار مصرف مشغول هستند و از دهم اسفنند ۹۹ تاکنون بیش از ۴۰ هزار جفت دستکش تولید و بین جامعه هدف توزیع کردند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۹ بهمن سال ۹۸ تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به پنج هزار و ۲۰۹ تَن رسید.

کیانوش جهانپور ظهر دوشنبه با ارائه گزارشی افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر اول اردیبهشت ۹۹  بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ (کرونا)در کشور  شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مراکز بهداشتی و درمانی ۳۱ استان کشور  تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ فرد مبتلا به کووید – ۱۹  نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۳۸۹ تن در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص پی. س.آر(PCR) کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه  انجام شد ، افزود: با توجه به افزایش ترددها و بازگشایی ها رعایت فاصله گذاری فیزیکی بیش از گذشته لازم است و استفاده از محلول های ضدعفونی، شستن مداوم دست ها و رعایت اصول بهداشتی حتی بیش از گذشته ضروری است و از مردم می خواهیم همچنان از ترددها و سفرهای غیرضروری خودداری کنند. / ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل