خبرنگاران یزد بسته بهداشتی دریافت کردند

 رییس بسیج رسانه استان یزد گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکنون۱۰۰ بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی تهیه و بین خبرنگاران توزیع شد.

مصطفی گل محمدی روز جمعه افزود: برای تهیه این بسته‌ ها ۵۰ میلیون ریال توسط خیران تامین و هزینه شد و با ۱۰۰ میلیون ریال نسبت به تهیه و توزیع  بسته‌های معیشتی بین نیازمندان  اقدام شد .

رییس بسیج رسانه یزد اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و تهیه محتوا و نشر آن در فضای مجازی در خصوص پیشگیری کرونا جزو دیگر اقدامات است .

گل محمدی از خیران خواست کمک‌های خود را برای تهیه و  توزیع بسته‌های فرهنگی، بهداشتی و معیشتی در اختیار این تشکل قرار دهند.

وی پیشتر به ایرنا گفته بود: طی یکسال گذشته اعضای بسیج رسانه از ۳۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر افزایش یافت و با برنامه‌ریزی مدون به دنبال انجام وظایف در ابعاد کمی و کیفی و ارتقای سواد رسانه جامعه هستیم .

گل محمدی افزود: این اعضا در قالب ۱۰ کانون بسیج رسانه در یزد، اردکان، اشکذر، ابرکوه، بافق ، بهاباد ،  تفت ، خاتم ، مهریز و میبد سازماندهی شدند.

وی ادامه داد: خبرنگاران، عکاسان، روزنامه نگاران، فیلم برداران، گزارشگران و همه افرادی که جزو فعالان رسانه محسوب می‌شوند زیرپوشش این تشکل قرار دارند .

این مسوول اظهار کرد: بسیج رسانه با هدف ایجاد همدلی، همکاری، انسجام بخشی ، پیگیری مطالبات و آموزش و ارتقای سواد رسلانه فعالیت دارد.

از تشکل‌های مختلف رسانه‌ای استان می‌توان به خانه مطبوعات و تشکل انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری اشاره کرد.

بسیج رسانه استان یزد فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد.

همچنین رییس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کووید – ۱۹(کرونا) در کشور شناسایی شدند .

وی گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۱۰۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهارکرد: تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شد.

وی بیان کرد: گرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی رعایت شود و لغو تردد و سفرهای غیرضروری هم در دستور کار باشد./ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی