دیدار فرمانده سپاه الغدیر یزد با خانواده شهید محمد منتظرقائم


فرمانده سپاه الغدیر به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه یزد با حضور در منزل شهید«محمد منتظر قائم» با همسر وی دیدار و یاد و خاطره تنها شهید واقعه طبس و اولین فرمانده سپاه یزد را گرامی داشتند

به گزارش پایگاه خبری هفته نامه افق کویر، «رضا پورشمسی» در جریان دیدار با همسر شهید منتظرقائم، با بیان این‌که اینکه شهید منتظر قائم اشراف بسیار کاملی در ارتباط با جریان حرکت مبارزاتی حضرت امام خمینی(ره) و اقدامات انقلابیون در نقاط مختلف کشور داشت، اظهار کرد: تمام این ویژگی‌ها سبب شده بود که ایشان به عنوان محور مبارزه با ساواک قرار گیرد.

وی شهید منتظر قائم را یار و یاور و گوش به فرمان حضرت امام و شهید بزرگوار حضرت آیت‌الله صدوقی دانست و افزود: این شهید والامقام در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، کرج و یزد مشغول به مبارزه با رژیم طاغوت بودند و بلافاصله پس از انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته‌های مردمی، ایشان از سوی شهید صدوقی(ره) به عنوان فرمانده کمیته در استان یزد معرفی شدند.


فرمانده سپاه الغدیر در ادامه با اشاره به این‌که سپاه پاسداران دوم اردیبهشت سال ۵۸ و به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به شکل فعلی و ساختار الان آن شکل گرفت گفت: شاید برای برخی افراد این موضوع سوال باشد که چرا زیر آرم سپاه پاسداران سال ۱۳۵۷ خورده ولی سالروز تاسیس سپاه را دوم اردیبهشت ۵۸ می‌دانیم.

پورشمسی گفت: سپاه مولود انقلاب است و حتی می‌توان گفت که پیش از انقلاب این نهاد شکل گرفته بود ولی در برهه‌ای از زمان ما پاسا(پاسداران انقلاب اسلامی) و گروه‌های متعدد و تشکل‌های نظامی داشتیم که فعالیت می‌کردند و در سال ۵۸ نتیجه تاییده حضرت امام برای تشکیل رسمی سپاه پاسداران اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان یزد با چند روز تاخیر شروع به کار می‌کند عنوان کرد: بنا بر اسناد تاریخی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد با حضورسومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره)، حضرت آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که آن زمان به عنوان نماینده حضرت امام و دادستان انقلاب در استان بودند؛ حجت‌الاسلام بشکانی امام جمعه فعلی بهاباد، سردار ابراهیم ابراهیمی دومین فرمانده سپاه یزد و جمع دیگری از چهره‌های استان یزد شکل گرفت.

فرمانده سپاه یزد با بیان اینکه در این جلسه شهید منتظر قائم به عنوان فرمانده سپاه الغدیر یزد انتخاب می‌شود گفت: البته ایشان یکی دو ماه در استان یزد حضور داشتند و با توجه به جدی شدن قائله کردستان و مناقشات مرزی بین صدام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حملات رسمی صدام به برخی از نقاط مرزی ایران سبب شد که این شهید بزرگوار به این نقاط عزیمت کند.

پورشمسی گفت: چند روز بیشتر از انتصاب مجدد شهید منتظر قائم نمی‌گذرد که حمله ناجوانمرانه آمریکایی‌ها اتفاق می‌افتد و ایشان بلافصله پس از اینکه از این اتفاق خبردار می‌شود به سمت صحرای طبس حرکت می‌کند و در جریان بمباران بنی صدر خائن، این شهید بزرگوار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها راه بیمه کردن انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین«علی گندمی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد، با بیان این‌که شهدا چراغ راه حقیقت و  پیروی از آنها رمز توسعه کشور است، اظهار کرد: شهید محمد منتظر قائم نماد و سندی محکم از دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران است.

وی شناخت و معرفی ابعاد مختلف شخصیت شهید منتظر قائم را از جمله ضرورت‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی باید بیش از پیش بحث معرفی شخصیت های نامی نظام نظیر شهید منتظر قائم را در دستور کار خود قرار دهند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر مرام شهدای دشت کربلا را ملاک رفتار شهدای انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: شهدا الگوی بارز انسانیت و سند حقانیت انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی هستند.
حجت الاسلام گندمی با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان علیه امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: تنها راه بیمه کردن انقلاب و حراست از دستاوردهای خون شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

لازم به ذکر است؛ همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد شهادت شهید «محمد منتظرقائم» وی طی حکمی از سوی سرلشکر پاسدار«محمدباقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به درجه سرتیپی ارتقا یافت و این ابلاغ توسط مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر و فرمانده سپاه یزد به همسر شهید منتظر قائم اهدا شد./ خبرگزاری شبستان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی