خط دوم پروژه بافق- تربت حیدریه را به زودی راه‌اندازی می‌کنیم

«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۵۶ ناوگان ریلی جدید تولید داخل خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید توسعه ریلی از سوی رئیس جمهور در سال جهش تولید تلاش می‌کنیم تا حتما از گسترش و توسعه خطوط ریلی بهره‌مند شویم و آمار و ارقام نشان می‌دهد که می‌توانیم سرمایه‌گذاری بیشتری برای ترانزیت بار در خطوط ریلی داشته‌باشیم. شعارسال:وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مهم‌ترین خط ریلی که ترافیک سنگینی هم دارد، بافق و تربت حیدریه است، گفت: امیدوارم بتوانیم در خصوص راه اندازی خط دوم این پروژه به توافق برسیم و آن را فعال کنیم.   «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۵۶ ناوگان ریلی جدید تولید داخل خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید توسعه ریلی از سوی رئیس جمهور  در سال جهش تولید تلاش می‌کنیم تا حتما از گسترش و توسعه خطوط ریلی بهره‌مند شویم و آمار و ارقام نشان می‌دهد که می‌توانیم سرمایه‌گذاری بیشتری برای ترانزیت بار در خطوط ریلی داشته‌باشیم.   اسلامی تاکید کرد: تا قبل از پایان دولت، ۱۲۰۰ کیلومتر به راه آهن کشور اضافه می‌شود.   وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدواریم خطوط راه آهن بافق به اصفهان و کرج به قزوین با تامین منابع در مدار قرار گیرد، همچنین مهم‌ترین خط ریلی ما که ترافیک سنگنی دارد بافق و تربیت حیدریه است که امیدورایم بتوانیم در مورد خط دوم این پروژه به توافق برسیم و آن را راه اندازی کنیم.   با اشاره به اینکه باید راه آهن و سیستم ریلی کشور را بهینه‌تر کنیم اظهار کرد: بهینه‌تر شدن یعنی در پایانه‌های تخلیه و بارگیری سیستم‌های مکانیزه گسترده‌تری را ایجاد کنیم تا خواب واگن‌ها کمتر باشد.   اسلامی تاکید کرد: باید بازسازی‌ها و نوسازی‌ها سریعتر انجام شود که هم ضریب ایمنی افزایش یابد، هم مصرف انرژی کاهش یابد و هم اعتماد به نفس بهره‌برداران بالا رود.   او ادامه داد: بهینگی یعنی حداکثر اتصالات را در شبکه حمل و نقل ایجاد کنیم که بار از مبدا تا مقصد و از نقطه صفر تا پایان روی ریل حرکت کند . ایمنی راه یعنی باز سازی و ایمن سازی خطوط  ریلی نه تنها درمسیرهای مختلف بلکه در تقاطع‌ها نیز باید دنبال شود و با ایجاد خط واگن‌های ریلی برای بالا بردن راندمان سیر قطارها اعم از مسافری و باری تلاش کنیم و سریع‌تر رسیدن به مقصد را محقق کنیم.   اسلامی دوران کرونا بهترین فرصت برای بازسازی، ایمن سازی و زیباسازی ناوگان ریلی خاطر دانست و افزود: در خصوص راه آهن آذربایجان شرقی، میانه تا بستان آباد سال گذشته این اتفاق رخ داد و در سال جاری بستان آباد- تبریز هم افتتاح خواهد شد و زمان سیر قطار را برای رسیدن به تبریز کاهش می‌دهد تا به معنای واقعی کلمه اقتصادی‌تر شدن سیر حرکت ناوگان ریلی را شاهد باشیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در