تبلور اوج همدلی مردم در رزمایش مواسات

در قرار همدلی و لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر مواسات و کمک‌های مومنانه ، مردم شهرستان بافق با شرکت در این رزمایش انسان دوستانه، مبلغ سه میلیارد ریال به نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا هدیه کردند.

در این رزمایش اقشار مختلف مردم پای کار آمدند و با محوریت ناحیه مقاومت بسیج و امام جمعه بافق، دست به دست هم دادند تا باری هرچند اندک از دوش آسیب دیدگان از بیماری کرونا و نیازمندان زیر پوشش نهادهای حمایتی بردارند.

در این راستا مردم، جوانان و نوجوانان دست به کار شدند تا با جمع آوری کمک‌های خیری به یاری همنوعان خود بشتابند و اوج همدلی را در این روزهای کرونایی و ماه ضیافت الهی به نمایش بگذارند.

این روزها دست‌های مهربانی مردم این منطقه همانند مردم دیگر مناطق کشور به یاری نیازمندان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا آمده تا نقش اجتماعی و نوعدوستی خود را به خوبی ایفا کنند.

کمک‌های فوق شامل بسته‌های معیشتی به همت خیری ، بسیجیان، نهادها و شرکت های صنعتی و معدنی بافق بین جامعه هدف توزیع شد.

یکی از جوانان بسیجی شرکت کننده در رزمایش همدلی بافق به ایرنا گفت:در راستای لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت در این رزمایش شرکت کرد تا با همکاری سایر جوانان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم شهرستان را جمع آوری کنند و به افراد بی بضاعت و آسیب دیده از کسب و کار در روزگار کرونایی برسانند.

حسین یاراحمدی افزود:ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و اوج مهربانی و کمک خداپسندانه به اقشار آسیب پذیر است.

همچنین امام جمعه بافق اظهار کرد: رزمایش یادشده با رمز یا مهدی صاحب الزمان (عج) شروع شد و ابراز امیدواری کرد که تا شکست کامل کرونا این وفاق و همدلی و کمک به عزیزان نیازمند و آسیب دیدگان از ویروس منحوس، ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی افزود: اجرای طرح رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه باید به گونه‌ای باشد که آبرو ، حرمت و کرامت انسانی آسیب دیدگان مشمول طرح حفظ شود.

وی تاکید کرد: طرح یادشده باید طوری اجرا شود تا هیچ اثر و نشانی از مشخصات اشخاص و خانواده‌های کمک گیرنده در سایه اجرای این طرح ،در جامعه باقی نماند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق هم گفت: در این رزمایش افزون بر یکهزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد ریال با محوریت پایگاه و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج با توجه به اصل مسجد محوری شروع شد و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

اکبر صادقی به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین خدمات را  در چند سال اخیر به خانواده‌های هدف داریم که به همت اعضای ستاد و بسیجیان شاهد به ثمر نشستن این امر هستیم.

محمدرضا رضایی‌پور مسوول بسیج کارگری بافق هم بیان کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر از حوزه بسیج کارگری بافق در این رزمایش شرکت کردند تا کمک‌های خیری را جمع آوری و به نیازمندان برسانیم.

عضو شورای شهر بافق هم گفت: در این رزمایش یکهزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۳.۵ میلیارد ریال از سوی ۱۷ موسسه خیریه به این امر خدا پسندانه در ماه رمضان که تبلور اوج همدلی است، هدیه شد.

حسن امیرزاده افزود: در ماه رمضان و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برکمک مومنانه مردم، مرحله دوم این رزمایش برگزار و بسته های حمایتی یادشده شامل مواد خوراکی ، حبوبات ، مرغ، گوشت ، روغن و لوازم بهداشتی توسط بهزیستی ، کمیته امداد ، مؤسسات خیریه ، مساجد و پایگاه های بسیج شهر و روستا به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا تحویل شد.

از کمک‌های معیشتی ۵۶۰ بسته به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۲۳۰ بسته به افراد زیرپوشش بهزیستی تحویل شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

‌همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه اعلام کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند  و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۶ مورد ابتلای قطعی و جدید به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که تاکنون ۷۶ هزار و ۳۱۸ نفر بهبود یافتند.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۸۹۹ نفر از مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و  با تلاش همکاران در نظام آزمایشگاهی کشور، تاکنون ۴۷۵ هزار و ۲۳ مورد تست پی.سی.آر (PCR ) کرونا در کشور انجام شد.ر/ایرنا

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در