مدیر حج و زیارت یزد: دارندگان فیش حج تمتع ثبت نام کنند

یزد – ایرنا – مدیر دفتر حج و زیارت یزد با اشاره به تکمیل ظرفیت حدود ۸۰ درصد ثبت نام حج تمتع سال ۱۳۹۹ استان ، گفت: به همین منظور از اولویت دارندگان فیش‌ها تا شهریور ۱۳۸۶ ثبت نام می‌شود.

علی اصغر شریفی زارچی عصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اولویت ها ، با توجه به ظرفیت خالی در برخی کاروان ها به عنوان اولویت ذخیره برای تکمیل ظرفیت اعلام شد .

وی با بیان اینکه ثبت نام با توجه به شیوع ویروس کرونا غیرحضوری بود، اظهارکرد: متقاضیان می توانند به سامانه حج به آدرس https://reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: ودیعه گذاران در صورتی که تاکنون در فراخوان عمومی تکمیل و بروز رسانی اطلاعات مشارکت نکردند،  با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل و بروزرسانی اطلاعات اقدام و پس از دریافت کد رهگیری سایر مراحل ذخیره و ثبت نام را دنبال کنند.

مدیر حج و زیارت یزد ، اضافه کرد: ثبت نام متقاضیان از محل اولویت های ذخیره  پس از تکمیل ظرفیت خالی کاروان ها پایان می پذیرد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی حجاج در صورت فراهم شدن زمینه اعزام آنها که اوایل تیرماه امسال است ، خاطرنشان کرد: ۲۴ کاروان در قالب سه هزار و ۵۹۰ زایر برای برگزاری مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با اشاره به فرایند ثبت نام ، تصریح کرد: ۱۲ کاروان برای شهرستان یزد ، ۶ کاروان از اردکان  و  میبد ،  ۲ کاروان  از بافق و چهار کاروان از شهرستان های ابرکوه ، بهاباد ، تفت و مهریز به  سر زمین وحی اعزام می شوند.

۲۷ کاروان شامل چهار هزار و پنج نفر از یزد در حج تمتع سال ۱۳۹۸ به سرزمین وحی اعزام شدند.

سال ۱۳۹۸ در مجموع ۸۴ هزار زایر و ۲ هزار و ۵۵۰ کارگزار از ایران به حج مشرف شدند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور دارای فیش های ثبت نام اعزام به حج تمتع هستند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد آنها به ۶ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۸ اردیبهشت  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۴۸۵  بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند که از این تعداد ۹۸۶ نفر از جمله اطرافیان بیماران کرونایی بودند و یک سوم افرادهم  از جمله کسانی هستند که به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی گفت:  تاکنون ۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر بیمار بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و ۲ هزار و ۷۲۸ نفر تحت مراقبت قرار دارند که  تاکنون ۵۴۴ هزار و ۷۰۲ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در