شورا؛ نیازی به تبلیغ و هیاهو ندارد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در چاپ شماره گذشته این هفته نامه؛ نظر سنجی از کاندیدهای پنجمین دوره انتخابات شورا که موفق به کسب آراء مردمی نگردیدند صورت گرفت که در این شماره ” حسن محمدی” رییس شورای شهر بافق به سوالات هفته نامه افق کویر پاسخ داد.
افق کویردرخصوص تقسیمات کشوری و واگذاری برخی از مناطق شهرستان به شهرستانهای اردکان و بهاباد توضیحاتی ارائه نمایید؟
تقسیمات کشوری بیشتر مربوط به شورای شهرستان می باشد ولی شورای اسلامی شهر بافق نیز مکاتباتی را با وزارت کشور داشته و همچنین چندین جلسه در مرکز استان و استانداری برگزار شده است و همچنان پیگیر موضوع می باشیم.
افق کویر در نظر سنجی از کاندیدهای پنجمین دوره انتخابات شورا که موفق به کسب اراء مردمی نگردیدند؛ تعدادی از آنها که حتی تمایل به درج نام و نظرات خود نداشتند اعلام‌ کردند وضعیت موجود شهری مناسب نیست ،آیا در این زمینه اقدامی صورت گرفته است؟
نظر همه بزرگواران حتی شهروندان عزیز و گرامی محترم، ولی ای کاش در رابطه با این سوال دیدگاهها و نظرات خود را بیان می فرمودند و پیشنهاد خود را در رابطه با بهتر شدن وضعیت موجود ارائه می نمودند. اما شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری باتوجه به توان مالی و امکانات موجود تمام توان خود را در این زمینه بکار گرفته اند و افراد که از خارج وارد شهر می شوند وضعیت شهر را وضعیتی قابل قبول می دانند هر چند که هر کاری برای این مردم بزرگوار و شریف انجام داده شود هنوز کم است و این مردم شایسته بهترین ها می باشند که با تمام توان و به حول و قوه الهی ادامه می دهیم.
افق کویر نظرتان دراین باره که می گویند؛ شورای فعلی بی سر و صدا کار انجام می دهد؛ چیست؟
به نظر بنده اگر مجموعه شورای شهر و شهرداری خدمتی را به شهروندان گرامی انجام می دهند جزء وظیفه شان است و نیازی به تبلیغ و هیا هو ندارد و خود مردم قضاوت خواهند نمود.
افق کویر آیا این صحیح است که گفته می شود علت گرانی زمین در بافق، طرح جامع شهری می باشد؟
در رابطه با طرح جامع شهری و گرانی زمین نمی توان گفت عمده علت گرانی زمین طرح جامع شهری می باشد چرا که بر اساس طرح جامع و سرانه ای که برای اختصاص زمین مسکونی بر اساس مولفه های شهرسازی وجود دارد و مجموعه شورای شهر و شهرداری باز هم پیشنهاداتی در زمینه اضافه شدن محدوه شهر به مشاور طرح داده شده که در حال بررسی آن می باشند و شورای اسلامی شهر خواستار افزایش محدود شهر نیز بوده است
افق کویر تا به امروز در خصوص آینده شهر؛ اتاق سرمایه گذاری تشکیل داده اید یاخیر؟
اتاق سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۷ توسط فرمانداری محترم شهر تشکیل شده که شورا هم عضو آن بوده و گاها جلساتی در مرکز استان تشکیل می شود.
افق کویر میدان (غدیر )ورودی شهر نیاز به زیباسازی دارد چه زمانی تکمیل خواهدشد؟
باتوجه به اینکه ساخت و تکمیل میدان غدیر، بر اساس صورتجلسه بر عهده شرکت سنگ آهن مرکزی گذاشته شده چندین بار این پیگیری کردیم که مدیر عامل شرکت گفت، طرح کلی آن در حال بررسی و تصویب نهایی است تا به پیمانکار واگذار گردد.

افق کویر در جلساتی طی سالهای گذشته از جانب شورا اعلام گردید که شورایارهای محلی، تشکیل خواهد شد؛ آیا این کار صورت گرفته است؟
در زمینه تشکیل شورا یارهای محله چندین جلسه برگزار شده که با توجه به قوانین و مقررات دست و پا گیر آن و همچنین بودجه کافی جهت انجام این موضوع استقبال چندانی صورت نگرفت اما باز هم در این رابطه در حال تلاش هستیم.
افق کویر آیا ثبت یکی از معادن بافق برای شهرداری این شهر امکان پذیر است؟
ثبت معدن بر اساس قوانین شهرداری قانون تجارت شهرداری نسبت به ثبت معدن اقدام نماید و فقط معادن شن و ماسه و لاشه سنگ می تواند بصورت محدوده ای ثبت نمود که این کار انجام شده مراحل پایانی آن را می گذارند.
افق کویر چه اقداماتی برای مسیر ۳کیلومتری میدان بهارستان تا میدان گردشگری صورت گرفته است؟آیا فاز اول آن در سال ۹۸ به پایان رسید؟
ازمسیر سه کیلو متری مقدار حدد چهارصدمتر آن در محدوده خدمات شهری بود که تا کنون بیش از هشتصد متر آن توسط شهرداری انجام که لاین اول آن به زیر بار ترافیک رفته و بدلیل مشکلات پیش آمده در بحث کرونا متاسفانه برای مدتی کارعمرانی آن تعطیل اما هم اکنون چندی است که لاین دوم بنر عملیات آن آغاز شده و تا آخر اردیبهشت ماه و یا نمیه اول خردادماه به پایان می رسد و ما بقی مسیر نیز تسط بخشداری در حال انجام می باشد
افق کویر آیا در خصوص، افزایش محدوده شهری و شکستن قیمت زمین مسکونی تدابیری اندیشیده اید؟
در این زمینه پیشنهادات خوبی را مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری داده شده است که امیدواریم مورد موافقت راه و شهر سازی استان و کشور قرار بگیرد.
افق کویر: آیا راهکاری جهت حذف نقاطی که در محدوده هستند، و تا ۱۰ سال اخیر هیچ ساخت و سازی در آن مکان‌ها انجام نگرفته است؛ دارید؟
در این زمینه مشاور و پیشنهاداتی داده که با توجه به ضرورت و با نگاه اینک افراد متضرر نشوند اقداماتی صورت خواهد گرفت.
افق کویر: برای تسهیل مسکن جوانان باتوجه به گرانی زمین در شهرستان چه اقداماتی صورت گرفته است؟
در زمینه تهسیل مسکن جوانان فقط بحث مسکن اجتماعی است که با کمک فرمانداری و برگزاری جلسات خواهان افزایش این سهمیه شده ایم که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته که لازم بوده ولی کافی نبود و خود شهرداری در نظر ارد به حول و قوه الهی مجتمع مسکونی ایجاد کند تا با عث رکود قیمت زمین شود البته در صورتیکه راه و شهرسازی موافقت نماید.
افق کویر: آیا از جانب وزارت کشور بودجه ای به شورای شهرها، اختصاص می یابد؟
بودجه شورای اسلامی شهرخیر هیچگونه بودجه ای از جانب وزارت کشور به شورا تعل نمی گیرد و فقط بر اساس سرانه جمعیتی درصدی از بودجه شهرداری به شورای شهر تعلق می گیرد.
افق کویر: آیا صحت دارد که شورا ریسک پذیر نمی باشد؟
بستگی دارد که ریسک را چگونه معنی کنیم ار کاری که درصد بالایی خطا در آن باشد را ریسک بنامیم جز ریسک پذیر نیست ضمن اینکه شوراهای اسلامی تابع قوانین ومقررات بصورت ویژه قانونی شوراها می باشد که ملزم به رعایت آن می باشد و حق عدل از قانون را ندارد.
افق کویر: عوارض معادن همان ۲درصد پرداخت می شود؟و تا کنون چه معادنی پرداخت نکرده اند؟
در حال حاضر عوارض از معادن دریافت نمی شود فقط ۲%از فروش معادن به عنوان عمران و آبادانی دریافت می شود که معادن شرکت سنگ آهن مرکزی و فلات قاره در حال حاضر پرداخت می کنند و دیگر معادن کوشک وآسفوردی هم مبلغ کمی اخیرا پرداخت نموده اند که در حال پیگیری از طریق محاکم قضایی می باشیم.
افق کویر: گفته می شود؛ بین اعضای شورا عدم اتحاد و همدلی وجود دارد؟آیا این ‌گفته صحیح می‌باشد؟
بین اعضای محترم شورای اسلامی اختلاف سلیقه هست که آن طبیعی است . اینکه بفرمایید این اختلاف باعث از بین رفتن همدلی باشد و منجر به عدم ارایه خدمت باشد هرگز چنین چیزی نیست و تمام مصوبات با امضا و همه اعضا و اتفاق نظر همه دوستان مصوب می گردد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام