بیماری کاوازاکی، کرونای اطفال است؟

یک پزشک متخصص بیماری های داخلی با بیان این نکته که بیماری کاوازاکی کرونای اطفال نیست، گفت: ولی برخی از اطفالی که کرونا می گیرند ممکن است این بیماری باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن آنها شود که این کار امکان دارد التهاب سیستم عروق بدن را در پی داشته باشد و علایمش شبیه بیماری کاوازاکی بروز کند.

به گزارش بهداشت نیوز،  اخیرا تصاویر و فیلم هایی از برخی از کودکان دارای بیماری در فضای مجازی منتشر شده که در توضیح آنها آمده که کرونای کودکان شیوع پیدا کرده است و والدین مراقب باشند.این تصاویر و فیلم ها به قدری در فضای مجازی دست به دست شد که نگرانی خیلی از خانواده های ایرانی را در پی داشت.

کاوازاکی یک بیماری شناخته شده است
این بیماری کرونای کودکان نیست بلکه یک بیماری التهابی به نام کاوازاکی است که از مدت ها پیش توسط پزشکان و متخصصان شناسایی شده است.در همین راستا دکتر حمیدرضا امیر ذهنی پزشک متخصص بیماری های داخلی توضیحاتی را برای همه هوطنان ارائه داد و سخنانی بیان کرد.

دکتر حمیدرضا امیر ذهنی در همین زمینه اظهار کرد: از آنجایی که در چند روز گذشته نگرانی مردم و مادران را می بینم می خواهم نکاتی را درباره بیماری کاوازاکی بیان کنم.وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بیماری کاوازاکی یک بیماری شناخته شده است که ما سال ها است که این بیماری را می شناسیم.

کاوازاکی سبب التهاب عروق بدن می شود
این پزشک متخصص بیماری های داخلی با تاکید بر این نکته که بیماری کاوازاکی یک بیماری ویروسی نیست بلکه یک بیماری التهابی است، خاطرنشان کرد: کاوازاکی سبب التهاب عروق بدن می شود که هر جا عروق وجود داشته باشد ممکن است این بیماری سبب التهاب آنجا شود.

وی در توضیح این بخش از سخنان خود عنوان کرد: التهاب بر اثر بیماری کاوازاکی ممکن است یک سری تظاهراتی را در بدن ایجاد کند که مجموعه این اقدامات در بدن را ما بیماری کاوازاکی می گوییم.

دکتر امیر ذهنی با بیان این نکته که بیماری کاوازاکی کرونای اطفال نیست، اضافه کرد: ولی برخی از اطفالی که کرونا می گیرند ممکن است این بیماری باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن آنها شود که این کار امکان دارد التهاب سیستم عروق بدن را در پی داشته باشد و علایمش شبیه بیماری کاوازاکی بروز کند.

این پزشک متخصص بیماری های داخلی در بخش دیگری از سخنان خود درباره علایم بیماری کاوازاکی در کودکان نکاتی را بیان کرد و مطالبی ارائه داد.

بی قراری و بی حالی از علایم
وی با اشاره به این مطلب که بیمار دچار کاوازاکی معمولا یک بچه است که دارای تب است و در کنار این تب بی حال و کم اشتها است، بیان کرد: کودکی که دچار بیماری کاوازاکی می شود بی قرار است و خیلی حال خوبی ندارد.دکتر امیر ذهنی در ادامه سخنان خود گفت: کودکی که دچار بیماری کاوازاکی می شود ممکن است قرمزی مخاط داخل دهان داشته باشد.

این پزشک متخصص بیماری های داخلی یادآور شد: ممکن است در کودک مبتلا به کاوازاکی بثورات پوستی سرتاسر بدن یا بخش های زیادی از بدن به صورت قرمز رنگ وجود داشته باشد.وی درباره دیگر علایم بیماری کاوازاکی در کودکان تصریح کرد: در این بیماران ممکن است ملتحنه زیر چشم قرمز باشد و چشم بیمار قرمز رنگ دیده شود.

التهاب کف دست ها و پاها از دیگر علایم بیماری
دکتر امیر ذهنی در همین ارتباط توضیح داد که بیماری کاوازاکی ممکن است درگیری عروق قلبی به صورت گشاد شدن عروق کرونر در کودکان مبتلا به این بیماری ایجاد کند.وی تورم و التهاب کف دست ها و پاها از دیگر علایم بیماری کوازاکی در کودکان دانست و تاکید کرد: این بیماری همچنین ممکن است دردهای مفصلی و ورم کردن مفاصل در بچه ها ایجاد کند.

این پزشک متخصص بیماری های داخلی عنوان کرد: اگر چنین علایمی را در بچه ای دیدید این علایم شبه کاوازاکی است که اخیرا در ویروس کرونا دیده شده باید به فکر درمان کودک باشید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی