مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون یزد: نیاز به خون همیشه وجود دارد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ با توجه به کاهش اهدای خون به علت شیوع ویروس کرونا و اینکه در ماه مبارک رمضان مردم به علت روزه داری کمتر جهت اهدای خون مراجعه می نمایند و همچنین نظر به نیاز روزانه بیمارستان‌ها به خون و فرآودره های خون، با”جواد فلاحتی”  مدیر روابط عمومی انتقال خون یزدبه گفتگو پرداخته ایم.

مدیر روابط عمومی انتقال خون یزد با اشاره به ساعت فعالیت اهدای خون در شب های قدر گفت: اهداکنندگان می توانند از ساعت ۲۰:۳۰ لغایت یک بامداد با مراجعه به انتقال خون واقع در میدان ابوذر در برنامه نذر خون شرکت نمایند.

“جواد فلاحتی” با اشاره به زمان پذیرش از اهداکنندگان خون در ماه رمضان افزود: پایگاه مرکزی یزد واقع درصفاییه میدان ابوذر، شیفت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ و شیفت شب از ساعت ۲۰ الی ۲۳:۳۰ ، مرکز ثابت خونگیری آزادشهر از ساعت ۸ صبح الی ۱۲:۳۰، پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان شیفت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ و شیفت شب از ساعت ۲۱ الی ۲۳:۳۰ بجز ۵ شنبه‌ها و پایگاه انتقال خون شهرستان میبد از ساعت ۸ الی ۱۳ مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش اهدای خون در استان یزد به علت شیوع ویروس کرونا و هم زمانی این اتفاق با ماه مبارک رمضان، مردم به علت روزه داری و نگرانی از بیماری کرونا کمتر جهت اهدا خون مراجعه می‌کنند.

مدیر روابط عمومی انتقال خون استان اعلام کرد: اهداکنندگان خون اطمینان داشته باشند که انتقال خون استان بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌ انتقال خون ایران ، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و همیشه مراکز انتقال خون و تمام تجهیزات این مرکز، ضد عفونی و استریل می‌شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: نیاز به خون همیشه وجود دارد و مصرف خون در هر زمان و شرایطی پابرجاست با این حال در برخی مواقع با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم که از مردم انتظار می‌رود ضمن رعایت نکاتی که برای پیشگیری از کرونا مطرح می‌شود با مراجعه به مراکز اهدای خون جهت کمک به  نیازمندان در این امر ضروری مشارکت نمایند.

این مسئول با اشاره به شرایط اهدای خون گفت: سن اهدای خون از ۱۸ سال تمام تا ۶۵ سال است و اهداکنندگان رای اینکه اهدای خون خوبی داشته باشند، قبل از اهدای خون وعده غذایی مناسب مصرف نموده و همچنین خواب کافی داشته باشند و حتی می توانند در وقت خود صرفه جویی نمایند و با مراجعه به وب سایت انتقال خون و با رزرو اهدای خون در زمانی که خودشان مشخص می نمایند برای اهدای خون مراجعه نمایند.

وی درباره منع اهدای خون در صورت مصرف برخی دارو ها تاکید کرد: مصرف کردن برخی داروها برای اهدای خون منع وجود دارد ولی استعمال دخانیات منعی برای اهدای خون وجود ندارد هرچند که ما توصیه می کنیم اهداکنندگان خون تا ۲۴ ساعت پس از اهدای خون دخانیات مصرف نکنند.

فلاحتی در خصوص برگزاری تیم های سیار در شهرستان ها گفت: برنامه استقرار تیم سیار در شهرستان ها براساس درخواست هر شهرستان و نیاز استان می باشد و در شهرستان بافق با هماهنگی فرمانداری در سال چند مرتبه تیم سیار خونگیری در شهرستان مستقر و از مردم شریف شهرستان که همواره استقبال خوبی از اهدای خون دارند خونگیری به عمل می آید.

وی در پایان با اشاره به پروژه جمع آوری و ذخیره پلاسما بهبود یافتگان کووید ۱۹ با هدف تامین نیازهای درمانی پیش بینی شده مراکز درمانی گفت: بهبود یافتگان کووید ۱۹ که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است مخاطبین این پروژه هستند و در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای خون می توانند به مرکز جامع اهدای خون واقع در یزد میدان ابوذر جهت اهدای پلاسما مراجعه کنند.

الهام نصیرزاده

 

 

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل