امام جمعه بافق: فتح خرمشهر جهاد شجاعت رزمندگان است

یزد – ایرنا – امام جمعه مرکز شهرستان بافق گفت: فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱، آیینه به تمام معنا از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت ملت ایران و رزمندگان اسلام است.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز شنبه در نشست نکوداشت سوم خرداد، با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پبروزی اظهار کرد:  پس از آزادسازی خرمشهر رزمندگان ایرانی در اولین اقدام خود در مسجد جامع خرمشهر نماز اقامه کردند.

وی معنویت، اعتقاد مذهبی ،مجاهدت و مقاومت رزمندگان در سایه انقلاب اسلامی و عشق به امام راحل را که همواره حامی و پشتیبان رزمندگان اسلام بود رمز موفقیت در غلبه ایمان بر کفر و آزاد سازی خرمشهر برشمرد.

امام جمعه شهر بافق با بیان اینکه امام راحل فرمودند ،«خرمشهر را خدا آزاد کرد»  افزود: خبر پیروزی آزادسازی خرمشهر به سرعت پخش شد و ملت مسلمان ایران اسلامی را غرق در شادی و سرور کرد و مردم همیشه در صحنه با حضور در مساجد نمازشکر به جای آوردند و ندا الله اکبر سردادند.

به گفته سلیمانی در واقع فتح خرمشهر، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و برای اولین بار از شروع جنگ تحمیلی،  ایران اسلامی در موضع قدرت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی جوانان ما باعث پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر شد تصریح کرد: باید در برابر توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بایستیم و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری،  نظام اسلامی را حفظ کنیم و به صاحب اصلی‌اش حضرت ولیعصر(عج) برسانیم.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد:روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است.

خرمشهر که بعد از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمد، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه) ، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز در آمد.

شهرستان بافق ۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده و ۴۸۰ جانباز تقدیم نظام و  انقلاب کرد که از این تعداد هشت شهید و ۱۰ جانباز مربوط به عملیات بیت المقدس(آزادی خرمشهر) است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در