روابط عمومی؛ باید اخلاق خوب و مردم پسندانه داشته باشد

به گزارش هفته نامه افق کویر، ۲۷ اردیبهشت مصادف است با روز ارتباط و روابط عمومی ، خبر نگارهفته نامه افق کویر با روابط عمومی شهرداری شهرستان بافق به گفت و گو پرداخت که وی به سوالات مطرح شده پاسخ داد:
افق کویر: ضمن تبریک روز روابط عمومی لطفا در ابتدا به طور مختصر خودتان را معرفی کنید؟
علی اصغر موفق ، فوق لیسانس مدیریت صنعتی. از ۲۱/۶/۱۳۸۸ به عنوان مدیر روابط عمومی شهرداری بافق در حال انجام وظیفه هستم.
عمومی قلب تپنده سازمان و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است
افق کویر آیا در شهرداری بافق به روابط عمومی ها به عنوان یک عامل تأثیر گذار در پیشرفت اهداف توجه می شود؟
بله، چون روابط عمومی قلب تپنده سازمان و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و همواره شهرداران وقت به خاطر نقش مهم روابط عمومی و اطلاع رسانی در پیشبرد اهداف سازمان، توجه ویژه ای به این واحد داشته اند.

افق کویر در مسیر کارتان با چه مشکلاتی مواجه هستید؟
خدا را شاکرم که شهردار فعلی و سابق بافق، از بهترین مدیران روابط عمومی در زمان خود بوده اند و همیشه درک ویژه ای نسبت به روابط عمومی و جایگاه آن در سازمان داشته و دارند، از همین رو مشکلات آنچنانی و قابل ذکر وجود ندارد.

افق کویر به نظر شما شناخت مدیر روابط عمومی نسبت به عمل خدمت خود چه تأثیری بر پیشرفت کار دارد؟
در بحث خدا شناسی می گوییم خود شناسی، مستلزم خداشناسی می باشد بنابراین به خوبی می دانم هر چه در عرصه روابط عمومی اشرافیت و آگاهی وجود داشته باشد تاثیر مستقیم بر روند پشرفت امور شهرداری و رفع مشکلات شهروندان عزیز خواهد داشت.

افق کویر آیا روابط عمومی جایگاه را در آن اداره دارد( چارت سازمانی، حقوق و مزایا)؟
بله
روبط عمومی شهرداری در دهه گذشته فضایی صمیمی و بیشترین تعامل را با رسانه داشته است

افق کویر یکی از مشکلات روابط عمومی ها نداشتن تعامل با رسانه ها می باشد. شما به عنوان مسئول روابط عمومی تا چه اندازه با رسانه ها در تعامل هستید؟
همیشه تعامل باید دوسویه باشد و شکر خدا روبط عمومی شهرداری بافق در دهه گذشته در فضایی صمیمی و البته کاری بیشترین تعامل و همکاری را با رسانه های محلی، استانی و کشوری داشته است.

خواسته و مطالبات مردم نوعی حق الناس می باشد
افق کویر: مهم ترین وظیفه روابط عمومی ها در برابر مردم چیست؟
به نظر من خواسته و مطالبات مردم نوعی حق الناس می باشد که باید به درستی ادا شود و در همین راستا اطلاع رسانی درست و شفاف به شهروندان از مهمترین وظایف روابط عمومی ها در هرسازمان و نهادی است.

اافق کویر ویژگی روابط عمومی برتر چیست؟
در ابتدا باید بگویم یک روابط عمومی برتر علاوه بر شناخت کافی داشتن از وظایف و ماموریت های خود ، باید یک نویسنده خوب، خبرنویس توانا و عکاس ماهری باشد همچنین در برقراری ارتباط مطلوب با شهروندان اخلاق و منش خوب و مردم پسند داشته باشد. در ضمن مهارت پاسخگویی یکی دیگر از ویژگی های یک روابط عمومی برتر است.

افق کویر بزرگترین دغدغه ی شما در روابط عمومی چیست؟
جلب رضایت شهروندان عزیز و اطلاع رسانی مناسب از مهمترین دغدغه های اینجانب در روابط عمومی شهرداری می باشد

افق کویر: دیدگاه شما نسبت با روابط عمومی چیست؟
اگر تا دهه‌های گذشته اهمیت روابط عمومی شناخته نشده بود، امروزه کسی نمی تواند نقش مهم روابط عمومی در هر سازمان، ساختار و موسسه را انکار کند. مخصوصاً در قرن اخیر که موفقیت هر سازمان و دستگاهی را به عنوان جلب نظر مخاطبان تعریف کرده‌اند؛ بنابراین هر دستگاهی که بتواند در این زمینه موفق تر باشد و نظر مردم را جلب کند به آن سازمان لقب موفق می‌دهند. این فرآیند بر عهده روابط عمومی آن سازمان می باشد.

افق کویر در پایان اگر صحبت خاصی است بفرمایید؟
من هم به نوبه خودم ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات را به همه عزیزانی که در این عرصه تلاش می کنند تبریک عرض نموده و برایشان آروزی توفیق روزافزون از درگاه باری تعالی دارم.
در ضمن جا دارد از همکاری و تعامل خوب همه خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم این تعامل و همکاری بیش از پیش تداوم داشته باشد.
همچنین در پایان از پیشگاه حضرت احدیت خواستارم تا هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا از کشور و جهان رخت بربندد و از تک تک شهروندان عزیز تقاضا دارم همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نمایند تا شاهد پایان انتشار این ویروس باشیم.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

زندگی نامه لطفعلی خان قاجار

جعفرخان پدر لطفعلی خان نخست حاکم کردستان بود