ساخت پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ بافق آغاز شد

یزد – ایرنا – رییس شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ پیش بیمارستانی از سوی محسن باباییان یکی از خیران شهرستان با اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان به یاد فرزندش زنده یاد فرشید در مسیر این شهر به « سِیریز» استان یزد آغاز شد.

دکتر مسعود دانشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:  خیر این مبلغ را بر اساس پیشرفت کار  پرداخت می‌کند و به عنوان پنجاه و نهمین پایگاه استان یک دستگاه آمبولانس با تمامی تجهیرات و امکانات را در مواقع اضطراری داراست.

مسوول بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: این آخرین پایگاه اورژانس جاده‌ای استان یزد است که در برنامه ششم توسعه دیده شد و تا سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته دانشی در این پایگاه ۲ نیرو شامل تکنسین و راننده، حوادث احتمالی را تا شعاع ۲۰ کیلومتری پایگاه پوشش می‌دهند.

وی،هدف از ایجاد پایگاه اورژانس جاده‌ای را کمک به مصدومان حوادث رانندگی و انتقال سریع آنان به مراکز درمانی در کمترین زمان ممکن عنوان کرد.

جاده بافق- سیریز و بافق – نوق به طول ۷۲ کیلومتر از مسیرهای پرتردد شهرستان است که احداث پایگاه اورژانس در آن ضروری عنوان شد.

مرکز شهرستان بافق با ۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب شرق شهر یزد واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۱۲خانه بهداشت روستایی، ۶ مرکز سلامت روستایی و شهری، پنج پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و  ۲۵ مطب خصوصی دارای پروانه در آن فعال است.

ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق با پیش بینی ۱۰۰ میلیارد تومان در محوطه بیمارستان کنونی با ۴۰ درصد پیشرفت کار در دست اجراست که با بهره‌برداری از آن زمینه خدمت به مردم منطقه  و شهرستان های   بهاباد ، کوهبنان کرمان، بخش های نوق به سیریز استان یزد را فراهم می کتذ و بافق به قطب گردشگری سلامت تبدیل می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در