کمبود نیرو در روابط عمومی فرمانداری بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر، خبرنگار ما به مناسبت روز ارتباط و روابط عمومی با روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق گفت و گو کرد:
افق کویر لطفاً در ابتدا به طور مختصر خودتان را معرفی کنید؟
در ابتدا، فرار رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به مدیران و کارشناسان روابط عمومی کلیه دستگاه ها، ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی شهرستان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. اینجانب سعید تشکری بافقی، کارشناسی ارشد مدیریت از ابتدای سال ۹۶ تاکنون عهده دار این‌مسئولیت هستم.
هر چه دامنه ارتباطات دستگاه های اجرایی و ادارات وسيع تر باشد، تاثير گذاري آنها بیشتر است
افق کویر آیا در فرمانداری بافق به روابط عمومی ها به عنوان یک عامل تاثیر گزار در پیشرفت اهداف توجه می شود؟
بله خوشبختانه این دیدگاه در فرمانداری و به ویژه در بین فرمانداران دولت تدبیر و امید، به عنوان بالاترین دستگاه و شخصیت های اجرایی و سیاسی به نقش و جایگاه والا و مهم روابط عمومی ارزش ویژه ای قائل و بر این باور و اعتقاد بوده اند که هر چه دامنه ارتباطات دستگاه های اجرایی و ادارات وسيع تر باشد، تاثير گذاري آنها نیز در بین جامعه هدف هم بيشتر است.

افق کویر آیا در فرمانداری بافق به روابط عمومی ها به عنوان یک عامل تاثیر گزار در پیشرفت اهداف توجه می شود؟
بله خوشبختانه این دیدگاه در فرمانداری و به ویژه در بین فرمانداران دولت تدبیر و امید، به عنوان بالاترین دستگاه و شخصیت های اجرایی و سیاسی به نقش و جایگاه والا و مهم روابط عمومی ارزش ویژه ای قائل و بر این باور و اعتقاد بوده اند که هر چه دامنه ارتباطات دستگاه های اجرایی و ادارات وسيع تر باشد، تاثير گذاري آنها نیز در بین جامعه هدف هم بيشتر است.

مهمترین مشکلی که اکنون با آن مواجه ایم نبود نیروی انسانی در روابط عمومی فرمانداری است
افق کویر در مسیر کارتان با چه مشکلاتی مواجه هستید؟
در مورد این موضوع، روابط عمومی با توجه به درجه اهمیت، حساسیت و مشغله زیادی که این حرفه نسبت به سایر رسته های شغلی دیگر دارد مشکلات آن به نسبت بیش از واحد های دیگر بوده اما خوشبختانه در حیطه کاری بنده با وجود تعامل و همکاری که همواره سر لوحه کار قرار دادم و با پیشتیبانی که از سوی مقام بالادستی(فرماندار) شامل اینجانب شده مشکلات کمتر بوده اما مهمترین مشکلی که اکنون با آن مواجه هستم نبود نیروی انسانی در مجموعه روابط عمومی فرمانداری است.

لازمه موفقیت در هر کسب و کاری شناخت لازم از وضعیت و جزییات آن کار می باشد
افق کویر به نظر شما شناخت مدیر روابط عمومی نسبت به عمل خدمت خود چه تاثیری بر پیشرفت کار دارد؟
در هر شغلی اگر شناخت کافی از عمل و مسئولیت های خود وجود نداشته باشد پیشرفت فرد هم در آن جایگاه وجود نخواهد داشت و لازمه موفقیت در هر کسب و کاری شناخت لازم از وضعیت و جزییات آن کار می باشد.

افق کویر آیا روابط عمومی، جایگاهی را در آن اداره دارد ( چارت سازمانی، حوق و مزایا)؟
از نظر چارت سازمانی با توجه به وضعیت استخدامی بنده، این موضوع با چالش خاصی مواجه هستیم.

افق کویریکی از مشکلات روابط عمومی ها نداشتن تعامل با رسانه ها می باشد. شما به عنوان مسئول روابط عمومی تا چه اندازه با رسانه در تعامل هستید؟
خوشبختانه در این رابطه تعامل خوبی بین مجموعه روابط عمومی فرمانداری با کلیه خبرنگاران، سایت ها و مطبوعات وجود دارد و بنده تلاش کردم به صورت دوره ای و در مناسبت های مختلف نشست های خبری برگزار و همچنین سعی شده تا اکثریت قریب به اتفاق برنامه های کاری و جلسات اداری که در فرمانداری برگزار می شود به صورت روزانه از اصحاب رسانه شهرستان دعوت نموده تا آنها نیز بتوانند در امر اطلاع رسانی مباحث نشست ها و پیگیری مسائل و مشکلات ایفاگر نقش خود باشند و در این زمینه روابط عمومی فرمانداری در بین سایر ارگان های شهرستان و حتی در استان نیز سرآمد بوده است.

روابط عمومی به عنوان حلقه واسط و اتصال دهنده نهادها و سازمان ها به جامعه عمل می کند
افق کویرمهمترین وظیفه روابط عمومی ها در برابر مردم چیست؟
روابط عمومی به عنوان حلقه واسط و اتصال دهنده نهادها و سازمان ها به جامعه عمل می کند باید در ایجاد ارتباط بیشتر و پیشرفته تر نقش حیاتی خود را ایفا کند و باید در اطلاع رسانی شفاف به مردم و ارائه آمارها و بازخورد های جامعه به مسئولان جنبه انصاف را رعایت نمایند.

افق کویر ویژگی روابط عمومی برتر چیست؟
مهمترین ویژگی یک مدیر موفق روابط عمومی این است که نقش حلقه اتصالی خود را به بهترین نحو ایفا نماید و هم اطلاع‌رسانی جامع و گسترده برای اداره متبوعش داشته باشد و هم نیازها و مشکلات مخاطبان اداره را تجمیع کرده و به مدیران دستگاه انتقال بدهد.

افق کویر: بزرگترین دغدغه شما در روابط عمومی چیست؟
دغدغه اساسی بنده در مورد روابط عمومی بیشتر پیرامون جایگاه این سمت در ادارات است که نسبت به حساسیت و نقش این واحد در موفقیت و پیشبرد اهداف ادارات، از توجه کمتری برخوردار بوده اما خوشبختانه در سالهای اخیر مورد توجه بیشتری واقع شده لیکن هنوز نیاز توجه بیشتر می باشد.

افق کویر دیدگاه شما نسبت به روابط عمومی چیست؟
دنیای مبتنی بر امواج و رسانه های مجازی باعث شده ارتباطات انسان ها با یکدیگر و همچنین ارتباطات سازمانی وارد فضای جدیدی شود که این فضا حتی برای یک روز هم حالت ایستایی نداشته و هر روز در حال تغییر و نوآوری است. با این اوصاف، چنانچه یک مدیر سازمان یا یک مدیر روابط عمومی توان استفاده از رسانه های جدید و ایفای نقش در این فضا را نداشته باشد در حقیقت به واپس گرایی روی آورده و خود و سازمانش را از قافله رشد و توسعه، عقب نگه داشته است.

افق کویر سخن پایانی؟
از خداوند متعال توفیق خدمت بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مردم خوب و شریف دیار دارالشجاعه را طلب می کنم و جا دارد که از همراهی همه مسئولان، خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات که از ابتدای خدمت شامل حال بنده در این مجموعه شده و همچنین از حسن نظر و حمایت های همه جانبه فرماندار اسبق شهرستان فرماندار سابق و سرپرست کنونی فرمانداری جناب «مهندس محمدعلی شاه حسینی» داشته باشم.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی