چهار شهرستان استان یزد در وضعیت سفید هستند چهار شهرستان استان یزد در وضعیت سفید هستند

 ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شهرستان های بافق، بهاباد، اشکذر و مهریز در وضعیت سفید و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر محمود نوری شادکام روز شنبه به ایرنا گفت: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۷۶ بیمار با علایم مشکوک به کرونا بستری هستند و از حدود ۱۰ روز قبل تا امروز تعداد بیماران مشکوک بستری بین ۷۰ تا ۹۰ نفر در نوسان است.
وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵ تا ۲۰ بیمار مشکوک جدید و همین تعداد بیمار با بهبودی از بیمارستان ها مرخص میشوند تصریح کرد: در استان روزانه حدود ۵ تست مثبت داریم که اغلب این تست های مثبت مربوط به بیماران سرپایی است و در ۳ روز گذشته هیچ مرگ مثبتی از بیمارستان ها گزارش نشده است.

وی اظهار  داشـت: هرچند که در استان یزد این بیماری در وضعیت مهار قرار دارد ولی این وضعیت با توجه به قرار گرفتن بعضی از استان های کشور بالاخص استان های همجوار در وضعیت قرمز و یا هشدار میتواند بسیار شکننده باشد و شرط ادامه وضعیت  نزولی و مهار بیماری در استان یزد رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی توسط مردم است.
دکتر نورش شادکام یادآور شد: مهمترین نکاتی که همچنان باید مردم عزیز رعایت کنند استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و بالاخص زمان حضور در اماکن شلوغ است؛ شستشوی مکرر دست ها و یا استفاده از الکل ۷۰ درصد برای ضد عفونی کردن دست ها در هنگام تماس با سطوح مشکوک از توصیه های دیگر است.
این مسوول بیان کرد: با توجه به ایام تعطیلات در پیش رو تلاش نماییم مسافرت ها را مخصوصا مسافرت به استان های آلوده را به حداقل برسانیم و در صورت ضرورت به مسافرت، استفاده از ماسک در وسیله نقلیه و حضور در اماکن شلوغ را فراموش نکنیم.

به گفته وی در حال حاضر بیماران مشکوک در ۶ بیمارستان استان در بخش های کاملا مستقل با ورودی مجزا بستری هستند و هیچ ارتباطی با بقیه بخش ها ندارند و مردم با خیال آسوده و بدون هیچ نگرانی میتوانند برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان ها مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه البته رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام خروج از منزل بویژه هنگام مراجعه به مراکز درمانی برای همه الزامی است اضافه کرد: پرهیز از مسافرت های غیر ضروری و عدم حضور در مکان های شلوغ در ایام تعطیلات پیش رو توصیه همه متولیان امر سلامت کشور است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”