درآمد اندک باشگاه ها؛ علت عدم بیمه تامین اجتماعی بدنسازان

به گزارش هفته نامه افق کویر؛بسیاری از افراد در پی انتشار ویروس کرونا و محدودیت برای برخی فعالیت ها و مشاغل دچار آسیب های فراونی شدند که شاید جبران این خسارت ها زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، یکی از اقشاری که فعالیت آن ها در این ایام دچار محدودیت شد، ورزشکاران و صاحبان اماکن ورزشی بودند که در این خصوص با تنی چند از بدنسازان شهرستان بافق به گفتگو پرداخته ایم.
افق کویر لطفا خودتان را معرفی کنید؟
“احمد علی رنجبر ” متولد ۱۳۶۱ و دارای مدرک مدیریت امور فرهنگی می باشم.

افق کویر اولین انگیزه شما از فعالیت در این رشته ورزشی چیست؟
در سن ۱۶ سالگی از طریق تلویزیون به تماشای مسابقات قویترین مردان می پرداختم، در آن زمان هیچ باشگاهی در بافق تاسیس نشده بود و بخاطر علاقه زیاد به این ورزش به سمت مشاغلی که به نیروی زیادی احتیاج داشت روی آوردم و با این کار خود را قانع و مورد سنجش قرار می دادم.
افق کویر از چه زمانی فعالیت در باشگاه ها را آغاز نمودید و برای این ورزش چه مقدار هزینه لازم است؟
از سال ۱۳ ۸۳ بدنسازی را از باشگاه سنگ آهن آغاز نمودم . در همان سال ها مسابقات قوی ترین مردان بافق برگزار شد که توانستم مقام اول را در این رشته کسب نمایم. استفاده از مکمل ها هزینه بر است، با توجه به اینکه
عوارض خطرناک و ماندگاری ندارد؛ من به عنوان یک ورزشکار با استفاده از رژیم غذایی مناسب، به صورت طبیعی به وزن و حالت بدنی ایده آل خود رسیده ام.

افق کویر نقش اخلاق در ورزش چگونه است؟
اخلاق در ورزش حرف اول را می زند کسی که بهترین مقام و قدرت بدنی مناسب داشته باشد اما از لحاظ اخلاق ضعیف باشد، مطمئنا در جامعه امروزی مورد حمایت و تشویق قرار نمی گیرد.
افق کویر آیا ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه ها مانع ورزش شما شده است؟
در منزل به ورزش های ابتدایی، مانند حرکت های کششی و کار کردن با دمبل می پردازم، رشته ورزشی من قدرتی است و نیاز به وزنه و امکانات بیشتری دارد که در منزل امکان پذیر نیست؛ در طول هفته به ورزش کوهنوردی
می پردازم.
افق کویر آیا در زمان تعطیلی باشگاه ها؛ از لحاظ سیستم بدنی با مشکل مواجه شده اید؟
قدرت بدنی هر ورزشکار، با تمرینات فراوان به دست می آید، با توجه به این تعطیلی ها و تمرینات بدنی کوتاه در منزل حتما به ورزشکاران آسیب وارد خواهد شد.
افق کویر درخواست شما از مسئولین چیست؟
مسئولین بافق همیشه حامی ما، بوده اند، امیدوارم در برگزاری مسابقات همکاری های لازم صورت بگیرد تا بتوانیم پرشورتر برگزار نماییم. همچنین باید مدیران باشگاه ها را جهت خرید تجهیزات و امکانات یاری نمایند.
در ادامه ؛ با “بهروز یزدان پرست”ورزشکار رشته بدنسازی و پرورش اندام به صحبت پرداختیم.
افق کویر چه مدت است که در این رشته ورزشی فعالیت دارید؟
بیست سال از فعالیت من در این رشته ورزشی می گذرد. و دارای مدرک تربیت بدنی می باشم. و چندین مقام جنوب شرق و استانی را کسب نموده ام.
افق کویر آیا بسته های حمایتی که برای جبران ضرر و زیان باشگاه داران در وضعیت کرونا؛ از سوی “اداره کل ورزش و جوانان استان” در نظرگرفته شده، به باشگاه داران بافق تعلق گرفته است؟
تمام “باشگاه های بافق” خصوصی می باشد و تا به امروز ۲۵ اردیبهشت ماه؛ بسته های حمایتی شامل باشگاه بدنسازی نشده است، امیدواریم برای جبران ضرر باشگاه ها تدابیری اندیشیده شود.
افق کویر آیا ورزشکاران بیمه شده، خسارتی دریافت نموده اند؟
نامه ای به باشگاه داران ارسال گردیده تا افراد بیمه شده) تامین اجتماعی( جهت دریافت خسارت اقدام نمایند؛ متاسفانه درآمد باشگاه های شهرستان اندک است و نمی توان آنها را بیمه تامین اجتماعی نمود. اما؛ بیمه های
ورزشی طبق قانون انجام می شود.
افق کویر در این مدت تعطیلی آیا اجاره هم پرداخته اید؟
بله، کامل هزینه ها پرداخت شده است.

افق کویر چه درخواستی از مسئولین دارید؟
ورزش بدنسازی مکمل تمام ورزش ها می باشد، اگر ورزش بدنسازی کنار ورزشی های دیگر نباشد؛ آن ورزشکار با آسیب های جدی مواجه می شود.
حال به نظر می رسد که برای جبران ضرردهی باشگاه داران دولت می بایست از طرق معمول نسبت به اختصاص کمک های نقدی اقدام نماید.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در