” دستگاه تنبلونه” ساخت دختران بافقی

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ طرح “جابربن حيان”يا پژوهش هاي علمي ابتدايي فرصت و بستري است كه دانش آموزان از طريق روش پروژه با تلاش فردي يا گروهي درباره يك موضوع خاص به كسب دانش مهارت و نگرش خاص مي رسند. باتوجه به حضور موثر و قوی دانش آموزان بافقی در عرصه های مختلف آموزشی و پرورشی، هفته نامه افق کویر، برآن شد تا با تنی چند از این دانش آموزان پایه ششم ابتدایی گفتگویی کوتاه داشته باشد. این مصاحبه اختصاص دارد به غزل جلالی،فاطمه طالبی و فاطمه خدابخشی از آموزشگاه دخترانه قدس که دستگاه “تنبلونه” را اختراع نموده اند.
ابتدا غزل جلالی دوازده ساله از نام دستگاه خود گفت: با همفکری دوستانم نام آن را تنبلونه گذاشته ایم و این طرح از جانب من بوده است.
وی وسایل لازم جهت ساخت این دستگاه را عنوان کرد وافزود: سعی ما براین بوده تا از وسایل اطرافمان استفاده نماییم. و این دستگاه از چوب، کارتن، آرمیچر، موتور گیربکس، سیم و دکمه روشن و خاموش ساخته شده است.
فاطمه طالبی، ادامه داد: دستگاه ” تنبلونه” باتلاش بسیار و با هزینه ۷۶هزارتومانی ساخته شده و شانس برنده شدنمان را ۸۶درصد پیش بینی می نماییم.
فاطمه خدابخشی در ادامه تصریح کرد: این دستگاه تنها تخمه آفتاب گردان را مغز می کند. و اگر دستگاهمان مورد استقبال قرارگرفت حتما کار خود را ارتقا خواهیم داد.
این سه دانش آموز بافقی در پایان یادآورشدند: دانش آموز موفق کسی است که در هر رشته تحصیلی و با هر توان و استعدادی آنگونه تلاش کند که بهترین باشد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در