دکتر مریم صادقیان، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

با اولین گریه نوزاد پس از تولد،
خستگی های من از بین می رود

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ دکتر«مریم صادقیان»، دارای تخصص زنان و زایمان است. وی در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل دکترای عمومی رشته پزشکی گردید و در سال ۱۳۹۸ فارغ التحصیل رشته تخصصی زنان و زایمان گردید. و به شغل طبابت پرداخت. او متولد ۱۳۶۴ می باشد؛ آن گونه که خودش می گوید؛علاقه خاص اوبه، به روز شدن و پیشرفت در زمینه تخصصی است. دکتر صادقیان؛ درباره حرفه زنان و زایمان گفت: این شغل استرس و فشار کاری زیادی دارد؛ ولی جدا از دلشوره آن؛ این شغل را دوست دارم و در کل رشته ایی متنوع و فرح بخش است. چون هم در حیطه تشخیص بیماری های زنان و نیز درمان، دارویی و جراحی تأثیر گذاراست. وی افزود: اگر به گذشته برمی گشتم؛ شاید اگر محدودیت های شغلی و یک سری مشکلات نبود، این رشته را انتخاب می کردم.
وی به برخی از ویژگی هایی متخصص زنان و زایمان؛ چون وجدان کاری اشاره کرد و افزود: علاوه بر این یک متخصص دانشش در حوزه کارش باید به روز باشد؛ زیرا این رشته؛ مانند سایر رشته های علوم پزشکی درمان و تشخیص آن در حال تغییر و توسعه است و لازم است پزشکان به روز باشند.
وی افزود: پیش از به دنیا آمدن اولین نوزاد نگرانی هایی وجود دارد؛ ولی زمان گریه نوزاد تمام خستگی ها و اضطراب ما از بین می رود. زمانی که مادر نابارور بعد از چند سال صاحب نوزاد می شود و برای اولین بار صدای قلب جنین خود را می شنود؛ برای من جذاب است و حسی غیرقابل توصیف به من دست می دهد.
دکتر مریم صادقیان گفت: آنچه که موجب می شود فضای خستگی بر شغل پر استرس ما سایه بیندازد؛ بعضا عدم همکاری دستگاههای دولتی و یا وزارت بهداشت و درمان است.
وی به این نکته هم اشاره کرد: در مدت ۶ ماهی که در بافق هستم و در خدمت همشهریان بافقی می باشم؛ با کمک همکاران در بخش بیمارستان، بیش از ۱۲۰ نوزاد متولد شدند.
“دکتر صادقیان” درباره این که آیا زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین، گفت: برای بیمار، زایمان طبیعی بهتر است؛ البته اگر هیچ مشکلی در سیر زایمان نداشته باشد؛ می تواند زایمان طبیعی و بدون خطر باشد؛ ولی گاهی پیش می‌آید که به دلیل استرس، زایمان طبیعی را نمی تواند تحمل کند و برای جنین خطر دارد؛ سزارین را انجام می دهیم. البته این هم بستگی به شرایط بیمار دارد.
این متخصص زنان و زایمان اشاره کرد: مشکلاتی که در زنان بیشتراست؛ اختلال قاعدگی است که درمان آن بستگی به بیماری زمینه ای و… دارد که می‌توان درمان هورمونی و جراحی انجام داد.
وی گفت: بین همکاران باید مساعدت باشد نه رقابت؛ هدف باید درمان بیمار باشد نه این که توجه پزشک فقط به مادیات باشد. باید حس همکاری داشته باشند و پشت یکدیگر باشند؛ باید فضایی آرام و دوستانه ای برقرار کنیم؛ به گونه ای که به بیمارضرر نرساند و لذت ببرد از این حس آرامش نه این که فضا متشنج باشد.

شایان ذکر است که دکتر مریم صادقیان در دو نوبت به ارائه خدمت به بیماران در بافق مشغول است: صبح و روزهای؛دوشنبه و سه شنبه ۱۰ به بعد در محل درمانگاه بیمارستان ولیعصر(عج) و عصر از ساعت۱۷ الی۲۲ در نبش میدان شهدا، طبقه زیرین ساختمان بانک ملت بافق. شماره تماس:۳۲۴۳۱۱۵۳ ،
dr.sadeghiyan_ob@
تخصص دکتر صادقیان در حوزه کاری زیر فعالیت دارد: مشاوره قبل، حین و بعد از بارداری، انجام سزارین و زایمان طبیعی بدون درد، مشاوره و درمان نازایی، مشاوره و درمان اختلال جنسی، مراقبت های دوران یائسگی، انجام پاپ اسمیر و تعبیهIUD ، جراحی های زنان و زیبایی، تشخیص بیماری زنان و درمان دارویی، مراقبت های دوران بارداری، عفونت زنان، سونوگرافی زنان باردار و بیماری زنان، سونوگرافی واژینال، مشاوره تعیین جنسیت قبل از بارداری و انجام مشاوره به صورت تلفنی.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در