چهار خبر از شهرستان های بهاباد ، بافق و یزد

ایرنا – توزیع ۳۵۰ سبد غذایی به ارزش ۴۲ میلیون تومان در بهاباد ،آغاز مرمت برج تاریخی روستای سیدآباد بافق ، رسیدگی به ۱۹ هزار پرونده معوقه و کمک ۷۰ میلیون ریالی جمعی از بسیجیان یزد برای آزادی زندانیان از جمله خبرهای روز سه شنبه استان است.

بهاباد

مسوول یکی از مراکز نیکوکاری بهاباد گفت: با همکاری خیران و برخی نهادهای حمایتی  ر دامه رزمایش مواسات و کمک مومنانه ۳۵۰ بسته غذایی به ارزش ۴۲ میلیون تومان در اختیار نیازمندان و اقشار آسیب پذیر روستاهای بخش مرکزی این شهرستان گذاشته شد.

غلامحسین صادقی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد این اقلام شامل  برنج، روغن، ماکارونی، سویا ، رب گوجه ، نان خشک و سایر نیاز خانواده هاست.

وی افزود: رزمایش یادشده نتیجه همدلی و هم افزایی مردم و مسوولان منطقه است که با هدف جبران بخشی از نیازهای اقشار آسیب دیده از کرونا انجام شد.

وی تصریح کرد: رزمایش مواسات در نقاط مختلف بهاباد با همکاری گروه های مردمی و خیران در حال برگزاری است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار این افراد  به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ااز این تعداد هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران هم تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار مورد  آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:  خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز هستند و استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی هشدار داد:برگزاری مراسم عزا و عروسی نقش مهمی در  افزایش آمار مبتلایان به کرونا داشته است و در یک شهرستان برگزاری ۵۰ مراسم عروسی گزارش شد . از مردم به جد می خواهیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما در زمان خروج از منزل ماسک بزنند.

بافق 

عملیات پروژه مرمت و بازسازی برج تاریخی روستای سیدآباد دهستان کوشک بافق از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان با مشارکت دهیاری و با پیش بینی ۲۰ میلیون تومان بودجه آغاز شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق به ایرنا اظهار کرد: از برج روستای یادشده زمانی به عنوان محل نگهبانی استفاده می‌شد، یک سازه آجری و در سه «اشکوب» (طبقه) ساخته شده است.
لیلا رنجبر افزود: مرمت این بنا  شامل استحکام بخشی، طاق زنی قسمت‌های فروریخته، جداره سازی ،کف سازی و محوطه سازی برج است.

وی مرمت این برج باستانی را با هدف حفاظت از بنای تاریخی اعلام کرد و گفت :پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول مرداد ماه سال ۹۹ عملیات مرمت و محوطه سازی آن به اتمام برسد.
«سیدآباد» یکی از روستاهای خوش آب و هوای بخش مرکزی بافق است و خانه‌های تاریخی زیبا و همچنین بافت سنتی با طبیعت و چشم‌انداز و مناظر زیبا دارد که قابلیت ثبت روستای هدف گردشگری را دارد.

۲۰۰ اثر تاریخی در شهرستان بافق شناسایی شده که تا کنون ۷۳ مورد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فاصله روستای سیدآباد تا شهر بافق ۵۰ کیلومتر است.

بخش مرکزی بافق دارای سه دهستان، بیش از ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی و ۲۸ شورای اسلامی  و ۲۲ دهیاری مصوب دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

یزد

رییس‌کل دادگستری یزد با اشاره به رسیدگی ۱۹ هزار پرونده معوق در هفت ماه گذشته گفت: کاهش روند دادرسی در مجموعه قضا نیازمند کار جهادی تمامی مجموعه‌های وابسته است.

غلامعلی دهشیری در نشست هم اندیشی با کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز قوه قضاییه در حوزه‌های ثبتی، اراضی، حسابداری و حسابرسی، سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌ها توام با دقت را از اولویت‌های دستگاه قضا در دوران تحول دانست.

به گزارش روابط عمومی دادگستری، وی ادامه داد: پس از ابلاغ ریاست قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن ظرف مدت سه ماه در یک کار جهادی به بیش از ۹ هزار پرونده رسیدگی و حکم صادر شده است.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات گفت: در راستای کاهش زمان استعلام از ادار ها ، بهره گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت که در کاهش روند رسیدگی بسیار موثر بوده است.

رییس‌کل دادگستری استان با بیان اینکه  ۵۰ درصد پرونده‌ها به نظر کارشناس ارجاع داده می‌شود افزود: جهت کاهش روند دادرسی نیازمند کار جهادی از سوی کارشناسان در تسریع ارائه نظر هستیم.

دهشیری با بیان اینکه از ابتدای سال  ۹۹ تاکنون با نظارتی که صورت گرفته است ۵۱ کارشناس در صدور نظر خود تاخیر داشته‌اند اظهار کرد: تمام تلاش‌های دستگاه قضا استان در صورت عدم همراهی کارشناسان ابتر خواهد ماند.

یزد 

رییس ستاد دیه یزد گفت: بسجیان پایگاه مقاومت ۱۴ معصوم (ع) مرکز این استان ۷۰ میلیون ریال برای آزادی مددجویان محکوم مالی جرایم غیرعمد به این ستاد کمک کردند.

به گزارش  ستاد دیه استان، اسلام افشون افزد: این کمک از سوی مرکز نیکوکاری شهدای مقاومت و با حضور مسوولان انجام شد  و به تقویت حمایت خیران برای آزادی زندانیان مالی نیاز داریم.

در سال‌جاری  با برگزاری برنامه‌های مختلف و همراهی مردم زمینه آزادی ۲۱ زندانی در استان فراهم شد و در سال ۱۳۹۸ هم برای آزادی ۲۶۰ محکوم مالی جرایم غیرعمد ۷۳ میلیارد ریال توسط خیران پرداخت شد.

هم اکنون  ۲۲۵ مددجو در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها  ۵۷۲ میلیارد ریال نیاز است .

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون حدود چهار هزار نفر در ندامتگاه های استان دوره محکومیت خود را که طی می کنند که جرم بیشتر این افراد که شهروندان سایر استان ها هستند، در ارتباط با مواد مخدر است .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در