در ذکر گفتن انسان فقط به خدا باید توکل کند

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ سومین روز عزاداری سرور و سالار شهیدان در خیمه گاه «حاج محمد تشکری» در محله مهدیه بافق برگزار شد.

دوستداران و علاقمندان به سرور و سالار شهیدان در منزل مسکونی پیر غلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که بیش از هفتاد سال قدمت این روضه خوانی می باشد، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی حضور  یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید صالح میرغنی زاده،  یکی از واعظین در دقایقی به موضوع ذکر و‌ توسل  به ائمه اطهار سخنرانی کرد.

وی گفت: ذکر و یاد خدا آرامش دهنده انسان خواهد بود؛به ویژه تسبیحات حضرت زهرا(س) که بسیار مجرب می باشد.

پیش نماز مسجد امام حسین (ع) سپس به محسنات و فواید این ذکر پرداخت  و گفت: این ذکر، نه تنها در تعقیبات نماز،بلکه در بسیاری از امور نافع و سودمند خواهد بود.

وی تشریح کرد: در زمان حضرت موسی (ع) جوانی به آن حضرت رسید و گفت در محضر خداوند سفارش و توصیه مرا بکنید! ولی موسی (ع) فراموش کرد و مقام پرودگاری به یاد  او آورد.

وی ادامه داد: در زمان حضرت عیسی (ع) چندین دفعه شیطان بر او نازل شد و ایشان را وسوسه می کرد که تو مرده زنده می کنی و این کار مختص خدا هست؛در نتیجه تو خدا هستی! یا به او‌می گفت: حداقل پسر خدا هستی که حضرت در اینجا به ذکر   ( سبحان الله، والحمدلله ولا إله إلا الله، والله أكبر)  پرداخت و شیطان متواری شد.

وی گفت:در ذکر  گفتن انسان فقط به خدا باید توکل کند.

وی سپس به تبیین صبر بر مصیبت پرداخت و حضرت امام حسین (ع) را مصداق عالی صبر نام برد که در طول یک روز چه مصائب بزرگی بر ایشان وارد شد.

امام حسین (ع) با ذکر و یاد خدا صبر پیش کرد و بر مصائب پیروز شد.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در