در تلاش هستم تا خام فروشی در استان یزد اتفاق نیفتد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ دکتر «طالبی»، استاندار یزد؛ در سفری که عصر امروز، چهارشنبه به بافق داشت، از خدمات «زاده رحمانی» و «شاه حسینی» در طول تصدی سمت فرمانداری بافق تقدیر کرد و «سید مهدی طلایی مقدم» را به عنوان سرپرست فرمانداری بافق معرفی نمود. استاندار یزد با ورود به نقدی بر مبحث توسعه معدنی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی از معدن چادرملو ۲۰ سال زودتر به استخراج نمود؛ ولی چادرملو در ایجاد صنایع جوار معدنی موفق تر عمل نمود و نیز فولاد مبارکه اصفهان  چرخه فراوری سنگ آهن را در خود جای داد.

وی تصریح کرد: بسیاری از شرکت های خصوصی هم مشمول ۲ درصد عوارض می شوند و این مختص معادن و شرکت های دولتی نیست.

وی ادامه داد: زیرساخت های تولید در استان یزد تامین شده است؛ ولی در چرخه تولید فولاد نقص هایی داریم. وی گفت: در ترتیب سنگ آهن به گندله و کنسانتره مشکلی نیست؛ در بافق بهاباد و اردکان این کارها صورت می گیرد. استاندار یزد، برای حل این موضوع راهکار هم داد که چگونه سنگ خام از استان خارج نشود و به این نکته مهم اشاره کرد که مجوز از دبیرخانه شورای امنیت کشور اخذ نموده است. وی گفت: حتی مجوز شورای دبیرخانه امنیت کشور گرفته ایم که با توجه به زیر ساخت ها در استان به صلاح نیست که سنگ معدنی به صورت خام از استان خارج بشود.

وی گفت در تلاش هستیم تا خام فروشی در استان اتفاق نیفتد.

وی در پایان گفت: در یک مقطع خاص زمانی؛ کسانی می خواستند به بافق کمک کنند؛ اما به خاطر برخی از اختلافات و بد سلیقه گیها استفاده نشد وامیدوارم که در آینده؛ دیگر حسرت این چنین روزهای را نخوریم .

در این نشست «سید مهدی طلایی مقدم»، سرپرست جدید فرمانداری بافق گفت: نیروهای بومی خوبی در مجلس شورای اسلامی و استانداری داریم که می توان از ظرفیت و مشاوره های آنان استفاده کرد و من از این موضوع استفاده کردم و همیشه اذعان داشتند که کفه ترازو به نفع مردم باشد.

وی سپس به منابع انسانی اشاره کرد و گفت: بافق از این ظرفیت ها که در گذشته وجود داشته و در آینده هم خواهد بود استفاده کند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام