افتتاح سه خانه هلال در بخش مرکزی بافق

مسئول حوزه پیگیری و رئیس خانه‌های هلال احمر یزد از راه اندازی سه خانه هلال در روستا‌های کوشک، بساب و دولت آباد بافق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید کاظم بزاز زاده مسئول حوزه پیگیری و رییس خانه‌های هلال احمر یزد گفت: چهارمین خانه هلال در شهرستان بافق هم با دستور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در روستای مبارکه این شهرستان افتتاح می‌شود.

او افزود: مدیریت خانه‌های هلال به عهده دهیاران روستاهاست که می‌توانند با جلب مشارکت‌های مردمی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستا برای مدیریت بحران و خدمت رسانی استفاده کنند.

بزاز زاده تصریح کرد:در سطح استان ۳۰ خانه هلال تاکنون به بهره برداری رسیده است که بر اساس تفاهم نامه وزارت کشور و جمعیت هلال احمر کشور در حال فعالیت هستند.

بزاز زاده گفت: هدف خانه‌های هلال برای توانمند سازی جوامع محلی و افزایش دانش و درک مردم در مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی است تا مردم بر اساس دستورالعمل‌های هلال احمر خودشان بتوانند بحران را مدیریت کنند.

مسئول حوزه پیگیری و رییس خانه‌های هلال احمر یزد بیان داشت:فعالیت‌های امدادی، اموزشی، خدمت رسانی و خیری نیز از جمله برنامه‌های خانه‌های هلال است.

او تصریح کرد: فاز دوم فعالیت خانه‌های هلال با آموزش‌های تخصصی آغاز می‌شود و زمینه مشارکت همه‌ی مردم را در فعالیت‌های هلال احمر فراهم می‌کند تا هر خانواده یک امداد گر و هر امداد گر به عنوان یک تیم عملیاتی در مقابله با بحران‌ها فعالیت خود را انجام دهد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی