قطع یقین؛ رعایت نکات بهداشتی ارزش بیشتری از تزریق واکسن دارد

الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، در پایانتصمیم گیری نهایی در خصوص بیمارستان ۹۶تختخوابی بافق؛  ” محمد نوری شادکام” معاون درمان  دانشگاه علوم پزشکی استان یزد به  پرسش های خبرنگاران پاسخ داد:

وی در خصوص  پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی که به گفته  وی روی زمین مانده، اظهار داشت: مبلغی را فرماندار با هماهنگی با شرکت سنگ اهن مرکزی متقبل شده تا  به پروژه تزریق شود و پیمانکار متعهد شد تا پایان سال کار ساختمانی بیمارستان را انجام و تجهیزات این بیمارستان در دستورکار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در بحث تکمیل ساختمان اسکان پزشکان بیان داشت: برای تکمیل این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از سوی فرمانداری و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت خواهد شد تا ساختمان پزشکان به اتمام برسد.

” دکتر نوری” با اشاره به مکاتبات صورت گرفته درخصوص خرید دستگاه “ام آر آی ” برای بیمارستان بافق؛ اعلام داشت: این موضوع مجددا مورد بررسی قرار گرفته و به محض اینکه مجوز آن اخذ گردد؛ فکر می کنم در زمینه خرید وتجهیز بیمارستان به این دستگاه مشکلی وجود نداشته باشد.

وی به تعدا مبتلایان کرونا تا روز یکشنبه ۲۳ شهریورماه اشاره داشت و تصریح کرد: تا به امروز ؛ ۲۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های یزد بستری؛ که از این تعداد ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه در حال درمان می باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان یزد؛ اعلام کرد: مجموع بیماران جدید بستری شده تا ۲۰ روز ابتدای شهریورماه؛ تعداد ۷۵۰ نفر بوده که نسبت به ماه ۲۰ روز اول مهرماه؛ ۳۲۵ نفر کاهش داشته و طی ۲هفته گذشته تعداد موارد بستری به ۱۶۹ نفر رسیده است.

وی در خصوص نگرانی مردم در تزریق واکسن آنفلوآنزا تاکیدکرد: استفاده ازماسک، شستشوی دست ها و رعایت  فاصله فیزیکی را باید ترویج داد و قطع یقین؛ مردم بدانند رعایت نکات بهداشتی ارزش بیشتری از تزریق واکسن خواهد داشت.

دکتر نوری اعلام کرد: رعایت نکات بهداشتی تا ۹۰ درصد  از ابتلا به کرونا پیشگیری می نماید  در صورتی که؛  بهترین واکسن آنفولانزا می تواند ۳۰ تا ۶۰ درصد اثر محافظتی داشته باشد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مزایده سه باب خانه سازمانی

واگذاری سه باب خانه سازمانی از طریق مزایده