فروشگاه “فرآورده های لبنی هوشمند” سوغات خود را از ما خریداری کنید

به گزارش هفته نامه افق کویر، به نظر شما چند درصد مردم تلاش می کنند تا ایده خود را جامه عمل بپوشانند؟ باور غلطی که در بین مردم وجود دارد این است که فکر می کنند برای راه اندازی یک شغل نیازمند یک سرمایه هنگفت هستند. کار‌آفرین فرصت طلب و شکارچی فرصت است. کارآفرین ریسک پذیر، آینده نگر و مهم تر از همه عمل گرا است. با خیلی از افراد که صحبت می‌کنیم می‌بینیم ایده هایشان در حد حرف است. هیچ کدام حاضر نیستند وارد کار شوند؛ اگر وارد شوند بسیاری از تفکرات غلطشان درباره کسب و کار از بین می رود. کار‌آفرینان کسانی هستند که به استقبال خطر می روند.
جوان باشی، مستعد و خلاق هم باشی، همت و پشت کار هم به آن اضافه کنی، می‌شوی یک انسان، مثبت اندیشِ‌ موفقِ کار‌آفرین. کسی که نان بخور و نمیر کارمندی به مذاقش سازگار نیست و نان دادن را به نان خوردن ترجیح می دهد، کسی که نمی تواند ۳۰ سال از بهترین سالهای عمرش را چشم و گوش بسته در کنج یک اداره در‌جا بزند. “محمد هوشمند” یکی از کار آفرینانی است که موفق به راه اندازی کسب و کار تولیدی گردیده است؛ در ادامه گفتگوی خبرنگار هفته نامه افق کویر با این کارآفرین جوان را می خوانید.
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی کنید و مختصری درباره فعالیتی که انجام می دهید توضیح دهید؟
محمد هوشمند هستم، ۲۷ ساله، کارشناس رشته کامپیوتر. نزدیک به یک سال است که برای افتتاح شعبه ۲ فروشگاه فروآده های لبنی به شهرستان بافق آمدم، ابتدا در بهمن ماه ۱۳۹۸ کارگاه فرآورده های لبنی را در بافق افتتاح کرده و محصولات کارگاه را در استان یزد و شهرستان بافق توزیع نمودم. درحال حاضر نیز “فروشگاه فرآورده های لبنی هوشمند” را در شهرستان بافق قریب به یک ماه است که افتتاح نمودم.
افق کویر: با توجه به رشته تحصیلی تان، دلیل انتخاب این شغل چیست؟
با توجه به شرایط و اتفاقاتی که در سالهای گذشته پیش آمد در ابتدا مجبور، ولی به تدریج به این شغل علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم به صورت حرفه ای این شغل را ادامه و گسترش دهم که خدا را شکر توانستم در مدت کوتاهی با حمایت‌های بی دریغ بانک ملی شعبه بافق و بهاباد علی الخصوص ریاست بانک ملی بهاباد “جناب آقای علی رضا حیدری” که بدون حمایت و راهنمایی و مشاوره‌های ایشان ادامه راه برایم غیر ممکن بود توانستم شعبه ۲ فروشگاه را در شهرستان بافق افتتاح کنم.
افق کویر: می توانید بیشتر در این مورد توضیح دهید؟
بله، تا سال ۱۳۹۴ در شغل طراحی و اجرای دکوراسیون ساختمان مشغول بودم و پدر هم بعد از بازنشستگی به کشاورزی روی آورد؛ هرچند تخصص وی نیز راه و ساختمان بود. پدر در سال ۱۳۹۴ با پیشنهاد فرماندار وقت و برای حمایت از صنعت دامپروری اقدام به خرید ۲۰۰ رأس گاو از شرکت دهیاری های بهاباد نمود، گاوها به خاطر عدم مدیریت صحیح شرایط خوبی نداشتند، به گونه ای که در ابتدای کار بسیاری از گاوها از شدت ضعف تلف شدند، از۶۰ رأس گاو روزانه فقط ۶۰ لیتر شیر تولید می شد تا اینکه با مشقت های بسیار گاوها را تیمار کردیم، به گونه ای که شیر گاوها از ۶۰ لیتر در روز به بیش از ۱ تن رسید. بعد از احیاء گاوها با توجه به دور بودن شهرستان بهاباد از مرکز استان، عدم نیاز کارگاههای خود شهرستان، نبود ایستگاه جمع آوری شیر و قیمت پایین این محصول، مجبور شدیم، تمام شیرهای تولیدی که به بیش از ۱ تن در روز می رسید را در زمین های کشاورزی تخلیه کنیم، به تدریج به فکر فرآوری شیر افتادیم که اوایل به دلیل نداشتن تخصص و تجربه کافی و نداشتن مکان مناسب تولیدات ما خراب می شد، کم کم کار را یاد گرفتیم و اولین فروشگاه محصولات لبنی را در سال ۱۳۹۶ افتتاح و شروع به فروش محصولات تولیدی کردیم؛ چون تولید زیاد بود، محصولات خود را به کرمان صادر و در عوض آجیل و خشکبار کرمان را در فروشگاه شعبه یک بهاباد به فروش می رساندیم و با توجه به کیفیت بالای محصولات، به عنوان یکی از بهترین کارگاههای تولیدی در استان یزد شناخته شدیم.
افق کویر:در حال حاضر چند نفر درشعبه یک کارگاه بهاباد کار می کنند؟
۷ نفر
افق کویر: دلیل انتخاب شما برای تأسیس فروشگاه لبنی هوشمند در بافق چه بود ؟
با توجه به درخواست های تعداد زیادی از مشتریان در امر فرآوری شیر؛ تصمیم گرفتم فروشگاه لبنی هوشمند شعبه ۲ را در بافق افتتاح کنم؛ در حال حاضر کارگاه بافق با ۶ نیرو اداره می شود و این نوید را به دامداران بافقی می دهم که می توانند شیر تولیدی خود را در تمام فصول سال در کارگاه شعبه ۲ بافق به فروش برسانند.
افق کویر: چه محصولاتی درکارگاه بافق تولید می شود؟
ماست، شیر، پنیر سرکه ای، پنیر با مایه پنیر، سر شیر، روغن حیوانی، ماست چکیده دلال(دلال نوعی سبزی شمالی است که مشتریان زیادی دارد) دوغ، ماست چکیده موسیر، ماست ساده، کشک نعناع، کشک زیره، کشک ساده، کشک پونه و…
افق کویر: فرآورده های دیگر که در فروشگاه بافق به فروش می رسد؟
انواع محصولات بهاباد شامل زیره، زعفران، رب انار، چای به، انواع میوه های خشک، قاووت بهاباد، خرما و پسته بافق و یکی دیگر از محصولاتی که به تازگی تولید کردیم شکلات چهار مغز می باشد که طرفداران زیادی دارد این شکلات حاوی شکلات، خلال بادام زمینی، خلال بادام، تخمه آفتابگردان و کنجد می باشد.
افق کویر:سرمایه اولیه برای تأسیس کارگاه چقدر بود؟
۶۰۰ میلیون تومان؛ ولی در حال حاضر به خاطر افزایش قیمت کالاها، هزینه ها بیشتر شده است.
افق کویر: مزیت فروشگاه شما نسبت به فروشگاه های دیگر چیست؟
با توجه به اینکه شهرستان بافق، شهری تاریخی و مستعد در زمینه جذب توریسم و گردشگران داخلی می باشد و باتوجه به وجود معادن و قرار گرفتن بافق در شاه راه نقل و انتقالات کشور این مسایل باعث شده شهرستان بافق مورد توجه گردشگران و سرمایه گذاران سایر استانها قرار بگیرد و ما سعی کردیم با ارایه محصولات درجه یک، ارگانیک و تازه، انتخاب مکان مناسب برای فروشگاه، دکور شیک و امروزی، بسته بندی‍ی‌هایی که نام شهرستان بافق را در ایران رواج دهند و همچنین با راه اندازی فروشگاه اینترنتی شرایطی را فراهم کردیم تا بیشتر به مشتریان عزیز خدمات ارایه نماییم.
افق کویر: در حال حاضر محصولات خود را به غیر از شهرستان بافق و بهاباد در چه شهرهایی به فروش می رسانید ؟
شهر کرمان و استان یزد.
افق کویر: چه صحبتی با مردم دارید؟
از همشهریان بافقی خواهشمندم با اطمینان و حمایت از فروشگاه “فرآورده های لبنی هوشمند” به پیشرفت ما و شهرستان کمک کنند.
افق کویر: چه صحبتی با مسئولین دارید؟
همانگونه که فروشگاه ما در شهرستان بهاباد همکاری کامل را با ادارات دارد فروشگاه “فرآورده های لبنی هوشمند” در شهرستان بافق نیز این آمادگی را دارد تا به هر شکل ممکن با ادارات شهرستان همکاری کند، ادارات می توانند برای تهیه هدیه و سوغات شهرستان بافق به فروشگاه “فرآورده های لبنی هوشمند” مراجعه و بهترین سوغات را تهیه کنند تا نام شهرستان بافق در ذهن ها ماندگار شود.
افق کویر:لطفاً نشانی فروشگاه فرآوده‌های لبنی هوشمند را در شهرستان بافق و بهاباد بیان کنید:
شعبه ۱: شهرستان بهاباد- شهرک ولیعصر(عج)- جنب میدان شهدای گمنام
شماره تماس:
۰۳۵۳۲۴۷۰۱۸۸
شعبه ۲: شهرستان بافق- خیابان وحشی بافقی- جنب پرچم بزرگ
شماره تماس:
۰۳۵۳۲۴۲۱۱۶۴-۰۹۱۲۳۱۱۶۶۲۶
نشانی اینترنتی:
www.houshmandstore.ir
www.houshmandstore.com
نشانی اینستاگرام:
houshmandstore.bafq

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در