رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: فرهنگ باید جزء یکی از اولویت های شهرستان قرار بگیرد

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ظهر روز سه شنبه مورخ ۱۵مهرماه؛ نشست خبری “نماینده مردم بافق،بهاباد،مهریز،ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی” با اصحاب رسانه در محل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان بافق برگزارشد. که وی به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.
در هر حوزه ای پیگیری انجام خواهد شد

” محمدرضا صباغیان در پاسخ به این که برخی از قضات که دارای تخلف اداری بوده، درحوزه انتخابیه شما مشغول به فعالیت هستند گفت: هیچ موردی در این زمینه به من مراجعه نداشته و اگر این چنین مواردی وجودداشته باشد باید کتبا به دفتر نماینده ارسال شود تا هیچ حق و حقوقی از شهروندان ضایع نشود. البته نحوه پیگیری در هر دستگاه متفاوت است. ولی حتما پیگیری انجام خواهد شد.

هیچ نامه ای بازگشت ندارد

وی در بحث بی توجه ای برخی از روسای ادارت نسبت به اداره خود و ارباب رجوع، بیان داشت: از رسانه خواهش دارم یک آموزش در این زمینه با درج اخبار به شهروندان داشته باشند تا هر شهروند یاد بگیرد برای موضوع کار خود به دستگاه مربوطه مراجعه کند و نباید به فرمانداری و…شکایت خود را بیاورد.نیروهای شاغل در ادارات موظفند مشکلات ارباب رجوع را رفع نموده و اگر شهروند پاسخی از اداره مربوطه دریافت نکرد سپس می تواند از طریق نامه به فرمانداری اعلام کند و آن نامه را ضمیمه درخواست و به دفتر نماینده ارسال نماید.

من به صباغیان رای دادم

وی در پاسخ به این پرسش که چندین باره در این زمینه اطلاع رسانی صورت گرفته اما شهروند گلایمند می گوید؛ من به “صباغیان ” رای داده و می خواهم وی پیگیر مشکلاتم باشد، تصریح کرد: هر نامه ای به دفتر من ارسال شود بازگشت نخواهد خورد و حتما پیگیری خواهم کرد. اما اگر نامه ای که به اداره مربوطه ارسال شده ضمیمه نباشد چگونه باید مطمئن شوم که شخص معترض به آن اداره مراجعه داشته است یا خیر؟ تا بتوانم نظارت کنم.

تبعید؛ دیگر مختص شهرخاصی نیست

“نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی” در زمینه تبعید افراد مجرم به شهرستان اعلام کرد: دیگر این قانون مختص شهرخاصی نیست و در تمامی شهرها اجرا می شود.
به زمین زدن کلنگ
پادگان نظامی در هفته نیروی انتظامی

وی در خصوص احداث پادگان نظامی در بافق بیان داشت:تمام کارهای آن انجام گرفته است. متاسفانه برخی از افراد مخالفت کردند تا در این محل احداث نشود؛ اکنون با فرمانداری هماهنگی صورت گرفته و هفته نیروی انتظامی کلنگ آن به زمین زده شود.
“صباغیان” در بحث دستیابی برخی افراد به گنج در شهرستان بافق که منجر به مرگ آنها شده است؛ نظرش را جهت راهکار اینگونه اعلام داشت:اینگونه اقدامات خلاف محسوب می شود و باید به نیروانتظامی گزارش داده شود.

معادن یک درصد از فروش
خود را بپردازند

وی در خصوص یک درصد ارزش افزوده معادن جهت کمک به محرومیت زدایی منطقه؛ تاکیدکرد: مصوبه مجلس دهم و برنامه ششم توسعه بوده؛ و باید جهت هزینه در مسائل آلایندگی و محیط زیست؛ معادن موجود در شهرستان یک درصد ازفروش خود را پرداخت نمایند.

کاهش اخذ یک درصد از عوارض

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در آیین نامه قانونی آمده که مسئولین باید از تمامی معادن به جزء”سرب وروی” جهت اخذ یک درصد عوارض شکایت نمایند تا در شورای معادن استان مطرح و تصمیم گیری نهایی صورت گیرد. متاسفانه؛ یک سقفی را جهت کاهش مبلغ مشخص نمودند. اما پیشنهاد افزایش مبلغ مطرح شده که امیدواریم مورد تصویب قرار بگیرد.

۸۰درصد از ۱۵درصد به شهرستان اختصاص دارد

وی در خصوص بازگشت ۱۵درصد از عوارض معادن که به خزانه دولت واریز می شود؛ اذعان داشت: معادن مکلف به پرداخت عوارض بوده و باید ۲۰ درصد از این عوارض به شهرستان بازگردد. سپس از این ۲۰ درصد بازگشته؛ باید ۸۰ درصد آن مبلغ در منطقه هزینه و ۲۰ درصد از آن به مرکز استان اختصاص داده شود. اصولا این حقوق دولتی در سراسر کشور پرداخت می گردد ولی به خاطر شرایط کشور دولت پرداخت نمی کند…

مخالفت دولت جهت بازگشت آنومالی ها

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه آنومالی ها در سال ۸۵ از شهرستان جدا شده است، یادآورشد: دستورهایی از معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصاد،صمت و کارو رفاه اجتماعی دریافت و موافقت شده که آنومالی ها به این شهرستان اختصاص یابد. البته ۲مرتبه در هیئت دولت مطرح گردید که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.
احداث فرودگاه در اولویت کاری صباغیان
وی با اشاره به اینکه همیشه صحبت از این بوده که بافق هم می تواند دارای فرودگاه باشد، خاطرنشان کرد: در این رابطه مدیرکل هواپیمایی کشور به بافق سفر داشت و مشاوره های در این زمینه انجام شد. اما در آخرین بررسی ها شنیده شده است که؛ بافق در منطقه دلتای نظامی قرار دارد و اینگونه نیست که نتوان فرودگاه احداث نمود. باید در این قضیه محدوده نظامی رعایت شود و احداث فرودگاه در اولویت های کاری ما قرار گرفته است.
نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی به اولویت های دیگر این شهرستان اشاره داشت و تصریح کرد: راه سیروش آباد، ۲بانده شده جاده نوق- بافق، ایجاد۱۷کیلومتر کمربندی برای تردد خودروهایی که از کرمان وارد بافق می شوند، تکمیل ۲بانده شدن جاده بافق-بهاباد از اولویت های شهرستان بافق است.

“دکتر ارجمند”
فرهنگ باید جزء یکی از اولویت های شهرستان قرار بگیرد

در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق اظهارداشت: از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان؛ یک میلیارد تومان بودجه جهت تکمیل مرحله ۲ مجتمع فرهنگی ارشاد اختصاص یافته است.
وی افزود: مجتمع فرهنگی هنری ارشاد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است که شامل نمایشگاه، سالن آمفی تئاتر، کلاس های آموزشی و … می باشد و امیدوارم تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

فرهنگ هیچ سهمی در این بودجه‌های میلیاردی نداشته است

“حسین ارجمند” بااشاره به کمبودنیرو و بودجه در اداره فرهنگ و ارشاد بافق؛ بیان داشت: میلیاردها پول در سال های گذشته به عنوان عوارض به شهرستان پرداخت شده است که متاسفانه فرهنگ هیچ سهمی در این بودجه های میلیاردی نداشته است در حالی که ۱۰ درصد از عوارض فروش معادن باید به ورزش و فرهنگ به عنوان دو مقوله تاثیر گذار تخصیص داده شود.
وی در پایان گفت: فرهنگ باید جزء یکی از اولویت های شهرستان قرار گیرد.
صباغیان در پاسخ به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:۷۰درصد از عوارض به شهرداری و ۳۰ درصد به بخشداری اختصاص می یابد. اداره فرهنگ و ارشاد؛ درخواستی را دراین زمینه مهیا نماید و رونوشت آن را به دفتر نماینده ارسال کند، طبیعتا تاثیرخواهد داشت و می توان به فرهنگ کمک نمود .
صباغیان گفت: شهروندان می توانند موضوعات و نامه های خود را در شبکه های اجتماعی به این شماره ۰۹۰۲۳۲۶۱۶۱۱جهت ارتباط با نماینده ارسال نمایند.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»