پست و مقام برای مدتی به عنوان امانت در اختیار ماست

به گزارش هفته نامه افق کویر،مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق در مراسم تست اولیه پروژه گندله سازی سه چاهون در جمع خبرنگاران به صحبت پرداخت و به پرسش ها پاسخ داد.
“رضافلاح” با بیان اینکه شرکت سنگ آهن ۲ برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد، اظهار داشت: برنامه کوتاه مدت تامین خوراک از معادن کوچک مقیاس و خرید سنگ از معادن اطراف می باشد و برنامه بلند مدت بهره برداری از معدن دی ۱۹ است.
وی افزود:بهره برداری از معدن “ دی۱۹ “با مشارکت شرکت سنگ آهن و چادر ملو انجام خواهد گرفت. پروانه اکتشاف اخذ و جهت دریافت پروانه بهره برداری پیگیر خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن با بیان اینکه باید آبرفت بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ متر از روی ماده معدنی انجام گیرد و سه سال به طول می انجامد، از مسئولین خواستارشد: خواهشمندم در این زمینه مسئولین همکاری نمایند تا هر چه زودتر باطله برداری از معدن دی ۱۹ آغاز شود.
وی توضیح داد: ذخیره دیگری در آنومالی شمالی وجود داردکه ۸۰ میلیون تن از ظرفیت ۴۰ درصد را می توان برداشت کرد. در همین خصوص در حال توافق با دیگر شرکا؛ می باشیم تا با نظر مشاور؛ کارخانه هایی در محل آنومالی شمالی یا چغارت احداث شود و از سنگ آن به عنوان ذخیره بعدی استفاده نماییم.
سوابق آنومالی ها؛ به اکتشافات و عملیاتی که توسط شرکت سنگ آهن مرکزی انجام گرفته؛ باز خواهدگشت

“رضافلاح مبارکه” با اشاره به آنومالی های موجود در منطقه که در سال ۸۵ از بدنه شرکت جداشده است، تصریح کرد: سوابق آنومالی ها؛ به اکتشافات و عملیاتی که توسط شرکت سنگ آهن مرکزی انجام گرفته؛ باز خواهدگشت.
وی ادامه داد: به لحاظ قانونی پیگیر بوده تا با رایزنی یا روش استخراج تولید به شرکت بازگردد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بیان داشت: معدن چاه گز نیز شبیه ترین سنگ را به چغارت دارد و هم اکنون سالیانه ۷۵۰ هزار تن سنگ به ذوب آهن اصفهان داده می‌شود.
وی افزود: معدن چاه گز سنگ هایی با عیار بالا و کیفیت خوبی دارد که جهت تکمیل ظرفیت خالی شرکت سنگ آهن می تواند کمک حال باشد که در این خصوص از مسئولان می خواهم بخشی از سنگ استخراجی معدن چاه گز؛ به شرکت سنگ آهن تعلق گیرد تا به آن ارزش افزوده بدهیم و جلوگیری از خام فروشی و خروج سنگ از استان داشته باشیم. این امر کمک به رونق اقتصادی در سال جهش تولید خواهد کرد..
وی با بیان اینکه هنوز پروژه پست برق ۱۵۰ مگاواتی شرکت سنگ آهن برای تامین برق مجموعه گندله به پایان نرسیده است، اعلام داشت: بصورت اختصاصی پروژه پست برق ۱۵۰ مگاواتی برای مجموعه گندله سازی در حال احداث و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی اضافه کرد:برق مورد نیاز گندله سه چاهون ۳۵ مگاوات می باشد که ۱۵۰ مگاوات پیش بینی شده تا کارخانه های آینده را نیز پوشش دهد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن، تأمین برخی از قطعات خارجی؛ گفت: با وجود مشکلات؛ خط۳۵ مگاوات از کارخانه فولاد بافق دریافت شد.
وی توضیح داد: برای اطمینان نیز یک خط ۱۰ مگاوات از کارخانه آگلومراسیون آورده شده و به گفته کارشناسان امر؛ دغدغه ای در این زمینه وجود نخواهد داشت.
“مهندس فلاح” در بحث پرداخت ۲ درصد عوارض شهر، گفت: شرکت سنگ آهن مبلغ پرداختی را نسبت به سال های گذشته افزایش داده و بدهی های این مجموعه نسبت به سال های قبل کاهش یافته است.

شهری آبادتر ازگذشته خواهیم داشت

وی افزود: در پایان سال های گذشته بدهی شرکت سنگ آهن به شهر سه برابر بود و اکنون ۱٫۵ برابر شده است.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن تصریح کرد: خوشبختانه با تعاملی که بین مسئولان شهرستان و شرکت وجود دارد؛ این اطمینان را به مردم می دهم که شهری آبادتر ازگذشته خواهیم داشت.
وی خطاب به دیگر معادن و شرکت ها در خصوص پرداخت عوارض تاکید کرد: افرادی که در این کشور دارای پست و مقام می باشند ؛ باید بداند که به عنوان امانت و برای مدت زمان کوتاهی در اختیار شان قرار گرفته است.
مهندس فلاح” اعلام کرد: تمامی ما؛ در این مدت مسئولیم؛ حق و حقوق شهر و کارگران را به موقع پرداخت و در چهارچوب قانون به وظایف خود عمل نماییم..

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در