نمایندگی عباس زمانی تنها نمایندگی قطعات سایپایدک در بافق

اگر عاشق خودرو بوده و از تعمیر کردن و کارهای دستی و فنی لذت می برید، شغل مکانیک خودرو می تواند برای شما مناسب باشد.
خودرو و خودرو سازی از صنایع مهم در هر کشوری می باشد. کارشناسان و متخصصان زیادی با این صنعت در ارتباطند. مکانیک و تعمیرکار خودرو یکی از آنها می باشد. هر فردی که خودرو داشته باشد، حداقل چندین بار گذرش به تعمیرگاه خودرو می افتد.
مکانیکی خودرو بازدید، تشخیص و رفع عیوب خودرو می باشد.
مکانیک خودرو فردی است که به صورت عملی یا علمی با انواع تعمیرات خودرو آشنایی داشته و به تعمیر و سرویس انواع خودروها مسلط است. او همه بخش های مکانیکی و الکتریکی خودرو از موتور و سیستم اگزور تا سیستم های تهویه و امنیتی خودرو را به خوبی می شناسد. خبرنگار هفته نامه افق کویر در راستای معرفی صنایع و مشاغل به سراغ یکی از با سابقه ترین افراد در زمینه تعمیر خودرو رفته و با وی گفتگویی انجام داده است:
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی کنید و از سابقه کاریتان بگویید؟
عباس زمانی بافقی هستم، دارای دیپلم مکانیک، در حال حاضر با ۲۵ سال سابقه کار در رشته تعمیرات خودرو، به عنوان کارشناس فنی اتاق اصناف شهرستان بافق نیز فعالیت دارم.
افق کویر:مختصری از سابقه کاریتان بگویید؟
از سن ۱۶ سالگی به مدت ۶ سال نزد استاد کارم “بمانعلی فتاحی” کارآموز بودم؛ سپس به مدت ۲ سال در تعمیرگاه شرکت سنگ آهن مرکزی مشغول به کار شده و همزمان با کار در شرکت سنگ آهن، تعمیرگاه خود را راه اندازی نمودم؛ سپس بعد از ۲ سال کار در شرکت سنگ آهن این شغل را
رها و به کار تعمیر خودرو در تعمیرگاه خود مشغول شدم.
افق کویر: در خصوص حرفه کاریتان توضیح دهید؟
ماهیت اصلی این کار تعمیر موتور خودرو و تعویض لوازم یدکی می باشد.
افق کویر: اگر فردی علاقه به این رشته داشته باشد، چند سال باید شاگردی کند؟
بستگی به علاقه و پشتکار فرد دارد که نزدیک به ۲ سال طول می کشد تا در این رشته به صورت حرفه ای فعالیت کند.
افق کویر: برای راه اندازی این شغل چقدر سرمایه لازم است؟
بستگی دارد که هر فردی چقدر می خواهد هزینه و پیشرفت کند، با سرمایه اولیه ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان، می توان این شغل را راه اندازی کرد.
افق کویر:آیا خدمات پس از فروش دارید؟
بله؛ اگر نیاز باشد، هدف ما جلب رضایت مشتری است. در سال ۱۳۹۲ جهت رفاه حال همشهریان و مردم گرامی نسبت به ایجاد نمایندگی قطعات سایپا در بافق اقدام نموده و این نمایندگی را در بلوار امام خمینی(ره) جنب تعمیرگاه خود تأسیس کردم.
افق کویر: سختی این حرفه چیست؟ و از خطرات این رشته نیز بگویید؟
هر شغلی سختی های مربوط به خود را دارد، همچنین می بایست اصول ایمنی و فنی در آن رعایت شود، بعضاً گاهی به خاطر پایین بودن کیفیت برخی لوازم نمی توان آنطور که شایسته است خدمات ارائه شود.
افق کویر: آیا الزامی است که مغازه تعمیرات خودرو در خیابان اصلی باشد یا باید از مرکز شهر فاصله داشته باشد؟
خیر، اگر کیفیت کار عالی باشد، لزومی ندارد که مغازه در خیابان اصلی باشد.
افق کویر: خودروهایی که در حال حاضر تولید می شود از نظر کیفیت با خودروهای قدیم چه تفاوتی دارد؟
با توجه به پیشرفت علم خودرو سازی و مکانیک، خودروها از ایمنی و راحتی بیشتری برخوردار شده اند؛ اما در قسمت لوازم یدکی بعضاً کیفیت لوازم یدکی خودرو آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
افق کویر: چند نفر از کارآموزان شما وارد بازار کار شدند؟
بیش از ۱۵۰ نفر به عنوان کارآموز در تعمیرگاه من فعالیت داشته اند که از این تعداد عده ای جذب کارهای فنی سنگ آهن و عده ای در خدمات فنی راه آهن مشغول به کار هستند و ۵ نفر از کارآموزان نیز تعمیرگاه مستقل در بافق راه اندازی و فعالیت دارند و تعدادی به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.
افق کویر: چه صحبتی با مردم دارید؟
ضمن تشکر از مردم عزیز به خاطر لطفی که نسبت به صنف ما دارند و تشکر از هم صنفان خودم که واقعاً زحمت می کشند، از مردم درخواست دارم، قبل از تعمیر خودرو و خرید لوازم مورد نیاز با افراد فنی و خبره مشورت کنند تا بعد از آن، با هزینه های بالای تعمیر متضرر نشوند؛ شایان ذکر است رسیدگی به خودرو از قبیل تعویض به موقع روغن موتور، فیلتر هوا، صافی روغن، تسمه تایم و… می تواند در طول عمر قطعات و لوازم خودرو و به تبع هزینه نگهداری خودرو تأثیر گذار باشد.
افق کویر: چه توصیه ای به جوانان و افرادی دارید که تمایل به کار دولتی دارند؟
همیشه به ما می گفتند شغل دولتی آب باریکه است؛ اما همیشگی. بنده به اجبار اطرافیان ۲ سال در تعمیرگاه سنگ آهن کار کردم و بعد از دو سال کار سنگ آهن را رها کرده و جذب بازار کار آزاد شدم؛ توسعه و پیشرفت در شغل آزاد بیشتر از کار دولتی می باشد و می توان به عنوان کارآفرین فعالیت داشت نه حقوق بگیر؛ شهرستان بافق از پتانسیل بالایی برخوردار است و همین امر امکان خدمت رسانی بهتر به همشهریان و مردم را امکان پذیرتر می کند و از این طریق می توان به رونق و آبادانی شهر کمک کرد.
افق کویر: چه صحبتی با مسئولین دارید؟
ضمن تشکر از مسئولین شهر تقاضا دارم با توجه به اینکه مشاغل آزاد نوعی کارآفرینی تلقی می گردد؛ اهتمام بیشتری جهت حمایت از این مشاغل صورت پذیرد.
افق کویر: صحبت پایانی:
از پدر، مادر و همسر عزیزم همچنین استاد گرامی جناب آقای بمانعلی فتاحی که همیشه مشوق بنده بودند تشکر کرده و قدردان زحمات آنها هستم.
نشانی:
بافق-بلوار امام خمینی(ره)- روبروی کفش ملی- لوازم سایپا یدک
تلفن: ۰۳۵۳۲۴۲۸۰۱۰

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در