انتقام از همسایه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای یزد از کشف یک پرونده با موضوع ایجاد مزاحمت اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با استفاده از تصاویر موجود در پروفایل شاکی اقدام به ساختن اکانت تلگرامی به نام قربانی کرده بود و قصد هتک حیثیت وی را داشت.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: شاکی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت که فرد ناشناسی در تلگرام با استفاده از عکس‌های پروفایل من ضمن ساختن اکانت مشابه، برای آشنایان ایجاد مزاحمت کرده است.

وی ادامه داد: پس از پیگیری و تماس تعدادی از دوستان و آشنایان مشخص شد متهم برای وی با ارسال پیام و تصاویر نامناسب ایجاد مزاحمت نموده و باعث هتک حیثیت او در بین دوستان و اقوامش شده است.

ابوطالبی با اشاره به تشکیل پرونده و شناسایی و احضار متهم به پلیس فتا تأکید کرد: متهم که همسایه شاکی بود در ابتدا منکر بزه ارتکابی خود بود، ولی پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال، به جرمش اعتراف کرد وگفت که با شاکی بر سر مسائل ساختمانی اختلاف داشت که در نهایت مجبور پرداخت جریمه به شهرداری شده و با این کار می‌خواست از وی انتقام بگیرد.

رئیس پلیس فتا با تأکید بر اینکه هرگونه مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، گفت: شهروندان عزیز با عدم سپردن اطلاعات شخصی و محرمانه خود مانند تصاویر شخصی، زمینه ایجاد مزاحمت، تهدید و … را برای خود بوجود نیاورند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی