تخصیص ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی و استانی به میراث فرهنگی بافق

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق از تخصیص ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی و استانی خبر داد.

لیلی رنجبر در گفتگویی تلفنی با خبرنگار” بافق فردا ” با اعلام این خبر عنوان کرد: این اعتبارات برای مرمت سه پروژه و تامین زیر ساخت های گردشگری که از قبل برنامه ریزی شده بود به تناسب و برحسب طرح های تهیه شده مرمت هزینه گردید.

وی با بیان اینکه از ابتدای تابستان سالجاری مرمت مجموعه کاکامیر شامل حمام و آب انبار شروع شده است تصریح کرد:محوطه سازی قلعه باقراباد شامل کف سازی و جداره سازی و همچنین احیای بخشی از محور فرهنگی تاریخی بافق از امام زاده عبدالله(ع) تا میدان خان در حال انجام می باشد.

رنجبر همچنین با اشاره به مرمت فاز یک حمام ملامراد و سبک سازی و آواربرداری از قسمت های فوقانی این بنای تاریخی ناشی از ساخت و سازهای الحاقی صورت گرفته خاطر نشان کرد: از اقدامات دیگر در سالجاری در زمینه مرمت آثار تاریخی،مرمت های اضطراری برخی بناهای تاریخی با مشارکت مالکین و بهره برداران بناهای تاریخی از جمله حسینیه کاکامیر، تهیه طرح مرمت خانه فقیهی ها ،آوار برداری ها و اقدامات حفاظتی برای مرمت این بنای ارزشمند با همکاری کانون بافق شناسی است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در