فرمانده انتظامی: تردد خودروها در جاده‌های یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

یزد- ایرنا – فرمانده انتظامی یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید-۱۹ و اعمال محدودیت‌های جدید، تردد خودروها در جاده‌های استان ۵۰ درصد کاهش یافت.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد در حاشیه بازدید از نحوه اجرای طرح کنترل ترددها خودرو در تعدادی از جاده‌های استان افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، اجرای این طرح از شنبه هفته جاری شروع شد و به مدت ۲ هفته دارد و ماموران پلیس در ۵۱ نقطه استان استقرار پیدا کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارد، ادامه داد:  خودروهای پلاک غیربومی که وارد استان شوند و همچنین خودروهای دارای پلاک‌های بومی که در شهرهای قرمز استان یزد تردد کنند یک میلیون تومان جریمه می شوند.

فرمانده انتظامی یزد با بیان اینکه از ابتدای شروع این طرح تاکنون  هزار و ۵۱۵ دستگاه خودرو از ورودی استان برگردانده شد، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ خودرو که محدودیت های ستاد مبارزه با کرونا را رعایت نکردند اعمال قانون شدند.

این مسوول با اشاره به تذکر لسانی پلیس به حدود چهاز هزار و ۵۰۰ خودروها در سطح شهر افزود: از مردم انتظار داریم با توجه به مصوبات ستاد کرونا و همکاری لازم با پلیس از تردد غیرضروری از شهرهای قرمز به سایر شهرها خودداری کنند.

بهدانی فرد ادامه داد: همچنین در این مدت پلیس با تشکیل ۱۲ تیم تلفیقی با شبکه بهداشت، فرمانداری، اصناف از هزار و ۲۰۰ واحد صنفی بازدید کرد که ۱۸۰ مغازه و واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شد.

فرمانده انتظامی یزد گفت: از امشب پلیس نسبت به خودروهایی که در سطح شهر تردد دارند با شدت بیشتری برخورد خواهد کرد و افرادی که از ساعت ۲۱ الی چهار صبح تردد  کنند نسبت به آنها قانون اعمال خواهد شد.

بهدانی فرد با بیان اینکه افرادی که لازم است در سطح شهر در این زمان تردد کنند با مراجعه به پلیس راهور نسبت به اخذ مجوز تردد اقدام کنند ،بیان کرد: افرادی که پلاک خودروهایشان غیربومی است ولی ساکن شهرستان های استان هستند چنانچه اعمال قانون شوند با ارایه مدارک لازم به پلیس راهور استان نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خوردوهایی که از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۱ با خانواده در سطح شهر تردد کند اعمال قانون خواهد شد ،ادامه داد: افرادی که قصد داشته باشند به هر نحوی با بازگشایی مسیرهای مسدود شده وارد شهر شوند توسط دوربین ها رصد و اعمال قانون خواهند شد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.

استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلو متر راه فرعی، ۲هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.

یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲کشوری را داراست.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( سه شنبه) اعلام کرد که  با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهرچهارم آذر ۱۳۹۹  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۱  نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۸۲۴ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۸۷۱ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا در ۲۷ استان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی