۹۰ درصد مددجویان یزدی فوت‌شده از کرونا بالای ۷۰ ساله بودند

ایسنا/یزد مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان این که ۹۰ درصد مددجویان یزدی فوت‌شده از کرونا جزو سالمندان بالای ۷۰ سال بوده‌اند، ۷۲ درصد از این افراد را سرپرست خانوار اعلام کرد.

«محمد شجاعان» با اشاره به شرایط سخت کرونایی این روزها، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۳۰ میلیون تومان به بازماندگان مددجویان تحت حمایت این نهاد که براثر ابتلای به بیماری کووید ۱۹ فوت کرده‌اند، پرداخت‌ شده است.

وی با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد مددجویان فوت‌شده به علت درگیری با ویروس کرونا سالمندان بالای ۷۰ سال بوده‌اند، بیان کرد: در این میان، ۷۲ درصد مددجویان فوت‌شده سرپرست خانوار بودند و ۲۸ درصد از سایر اعضای خانوارها تحت حمایت بوده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان یادآور شد: بیش از ۱۱ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد سالمند هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

وی افزود: پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان از جمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، شجاعان در ادامه به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت نیز اشاره و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است که نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در