سقوط خودرو به زمین گود برداری شده بر اثر نشست زمین

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ یک دستگاه خودرو پارس صبح روز چهارشنبه ۱۹آذرماه، بر اثر گود برداری غیر اصولی و عدم رعایت نکات ایمنی از ارتفاع ۳ متری به داخل گود سقوط کرد. شایان ذکر است سرنشینان این خودرو که شامل سه نفر از اعضای یک خانواده بودند در این حادثه با وجود اینکه وسیله نقلیه دچار آسیب فراوان شده بود، جان سالم به در برده و خوشبختانه آسیبی ندیدند.
ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه یکی از ساکنین محله پیرمراد از سقوط خودرو پژو پارس در داخل زمین گودبرداری شده که متعلق به حسینیه پای پتک بود، خبرداد. خبرنگاران فوراً در محل حادثه حضور پیدا کردند، جمعیت زیادی جمع شده و پلیس در حال تکمیل گزارش ناشی از حادثه بود.
کوچه ای که در آن حادثه اتفاق افتاده بود، قبل از فرعی ۶ روبروی پارک محله پیرمراد و عرض کوچه کمتر از ۲ متر، دارای شیب بسیار تند که کف آن را خاک های بسیار نرم تشکیل داده که به سختی می شد تا از این خاک ها بالا رفت تا به داخل کوچه رسید. در ابتدای کوچه گود بزرگی قرار داشت که متعلق به حسینیه بود، این گود با دیوارهای بلوک گذاری شده از داخل کوچه جدا گشته ، دیوارهای بلوک گذاری شده که تمام می شد، به ساختمان حسینیه می رسیدی، جایی که خودرو درحال پارک کردن در کنار آن بوده که به آن بر اثر نشست زمین به پایین سقوط کرده است.
ظاهرا طول کوچه حدود ۱۰ متر و دو طرفه می باشد. اهالی محل از آن سوی کوچه درست از پشت کوچه های مسجد جامع وارد کوچه می گردند که در ابتدای ورود آن آب انبار بزرگ قدیمی خودنمایی می کند، پهنای آن سوی کوچه نیز کمتر از ۲ و نیم متر بود.
دوباره به محله گود برمی گردیم، مکانی که اهالی محل جمع شدند.
تفکری جوان ۳۵ سال بافقی که همراه با زن و فرزندش به پایین سقوط کرده بود، در حالی که رنگ به چهره نداشت، گفت: زمانی که به پایین سقوط کردم، هیچ کس نبود که نجاتم دهد، شیشه را شکسته و خود و خانواده ام را نجات دادم.
یکی از اهالی محل که در حدود ۴۰ سال سن داشت گفت: برادرم همراه با خانواده در داخل خودرو بودند، که همراه با فرزند یک ساله خود به پایین سقوط می کنند، وی در حالی که به شدت متأثر و ناراحت بود گفت: سال گذشته فرزند وی در حالی ۱۲ روز بیشتر نداشته است، قلب وی را عمل کرده است.
خانم تفکری زن ۴۵ ساله به نمایندگی از زن هایی که تجمع کرده بودند، گفت: در این کوچه ۴ خانه ساخته شده است، دو تن اهالی این کوچه در صحرای صدر آباد و یکی از آنها در خانه های آهنشهر زندگی می کند، چون اصلا مکان مناسبی برای زندگی در این کوچه نیست!
یکی دیگر از اهالی محل گفت: فقط گود غیر استاندارد در این مکان حفر گشته ، هیچ کدام از هیئت امنا حصار درستی برای آن نساخته اند. در این مکان تا کنون سه خودرو به پایین سقوط کرده است، باید حتما یک نفر کشته شود تا مسئولین به فکر چاره بیفتد!
مادر میانسالی دیگر در حالی پایین گود نگاه می کرد، گفت: اگر فرزندم را در این حادثه از دست داده بودم، چه کسی جوابگو بود؟! چرا حصار درستی برای حسینیه درست نمی کنند؟!
تفکری مرد ۵۵ ساله بافقی گفت: اداره اوقاف تعدادی از خانه های قدیمی برای وسعت حسینیه خریداری کرده ، متراژی که حسینیه گرفته، بیشتر از حد مورد نظر است، باید متراژ زمین در اداره اوقاف مشخص گردد که باعث کم عرض شدن کوچه شده است. اهالی محل چون از این حد و حدود گود برداری راضی نیستند، هیچ فردی برای ساخت و ساز کمک نمی کند، فقط ۱۰ سال پیش از طرف شرکت سنگ آهن گود برداری صورت گرفته است و همچنان این زمین گود به صورت بلا تکلیف باقی مانده است.
بهرامی یکی دیگر از ساکنین محله پیرمراد گفت: واقعا صحنه سقوط خودرو به داخل گودال وحشتناک بود!
یکی دیگر از بانوان سالمند آن محله با اضطراب گفت: وقتی صحنه واژگونی خودرو را مشاهده کردم، تمام بدنم لرزید، خدا به خیر گذرانده است.
خانم جوان دیگری گفت: مشکلات این کوچه خیلی زیاد است، الان نزدیک به ۳۰ سال است که حسینیه ساخته شده و مسئله حصار کوچه را حل نمی کنند، کوچه اصلا امن نیست، اگر این جوانها پولی داشتند، در جایی دیگر خانه درست کرده بودند، خواهشاً مسئولین به این امر رسیدگی کنند، حدود ۱۵ سال است که تعدادی از جوانها در این کوچه خانه درست کردند و اصلا آسایش وآرامشی ندارند. این سومین خودرویی هست که تا کنون در این مکان سقوط کرده است، واقعا رسیدگی کنید!
در پایان علی رنجبر، هیئت امنای حسینیه گفت: زمین گود برداری شده دارای حصار ۴۰ سانتی متر بوده، نمی دانم چطور شده که خودرو به طرف پایین سقوط کرده است!

معصومه غلامرضاپور- سارا شفیعی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام