سهام عدالت جدید برای جاماندگان ؛ مشمولان باید ثبت نام کنند؟

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، سهام عدالت جدید به خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند تعلق می گیرد،‌ اما روند دریافت این سهام جدید چگونه است؟ آیا مشمولان باید ثبت نام کنند؟

به گزارش کاماپرس، محمد صفائی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اختصاص سهام عدالت جدید به همه روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند، خبر داده است.

به گفته او طرح اختصاص سهام عدالت به جاماندگان به تصویب مجلس رسیده است و در حال حاضر به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف شده است که مشمولان جدید را شناسایی کند.

قرار است بعد از تایید شورای نگهبان، شش دهک پایین جامعه که بیشتر آنها از طبقه کارگران روز مزد بدون بیمه، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، سهام عدالت جدید دریافت کنند.

مشمولان سهام عدالت جدید باید ثبت نام کنند؟

اما سوالی که مطرح می شود این است که جا ماندگان سهام عدالت کی و چگونه می توانند ثبت نام کنند؟ طبق گفته نمایندگان مجلس قرار است در ماه آینده لیست مشمولان جدید سهام عدالت مشخص شود.

اما وزارت رفاه تا کنون درباره ثبت نام سهام عدالت جدید اطلاعیه ایی منتشر نکرده است. اما به دلیل اینکه برای تخصیص سهام عدالت موضوع شناسایی مطرح است و مسئولیت آن را وزارت کار به عهده دارد، به نظر می‌رسد فرایند ثبت‌نام در کار نیست. چون در پرداخت دیگر حمایت‌های معیشتی مثل یارانه و وام معیشتی کرونا هیچ گونه ثبت نامی از سوی متقاضیان انجام نشد و وزارت کار مشمولان را شناسایی کرد.

از آنجایی که از شهریور ماه به این وزارتخانه برای شناسایی مشمولان ابلاغ شده، مشمولان جدید در بهمن ماه مشخص می‌شوند. باید منتظر ماند و دید این بار در شناسایی افراد مشمول خطایی رخ می دهد یا نه؟

بعد از واریز وام مرحله دوم کرونا و یارانه معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی خیلی از افراد به عدم دریافت یارانه و وام اعتراض کردند، خیلی از آنها اعلام کردند هیچ در آمد ثابت و بیمه ای ندارند، اما یارانه کمک معیشتی را دریافت نکرده اند.

سهام عدالت جدید به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گفته محمد صفائی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، سهام عدالت جدید قرار است به خانوارهای کم درآمد تعلق بگیرد. یعنی مثل یارانه معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی، قرار است فقط کسانی این سهام را بگیرند که منبع در آمدی ثابتی ندارند.

یعنی به همه روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی . به گفته محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، فاقد سهام عدالت هستند.

حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش بهزیستی نیز سهام عدالت ندارند. تعداد زیادی از کارگران هم سهام نگرفته‌اند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل