پاراگلایدرها در یزد به پرواز درآمدند

یزد- ایرنا- ۴۰ نفر از ورزشکاران رشته پاراگلایدر استان های مختلف کشور روز جمعه به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و چهار هزار شهید یزد در کویر اردشیر مرکز این استان به پرواز درآمدند و حرکت های نمایشی اجرا کردند .

پاراگلایدر در لغت به معنای چتر سُرنده و بدان معناست که از لحاظ نظری و عملی این نوع چتر به‌ منظور پرواز توسط ورزشکاران و علاقه‌مندان با رعایت نکات ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر هیات انجمن‌های ورزشی استان یزد گفت: این برنامه فرهنگی ورزشی از سوی کمیته ورزش‌های هوایی به نیت شهدا و سردار سلیمانی با همکاری ورزشکاران کشور برگزار شد .

علی صبور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آشنایی ورزشکاران فعال این رشته با مناطق مناسب بیابانی استان برای پرواز در این منطقه از دیگر اهداف این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در شهرستان یزد ۲ منطقه و در شهرستان های تفت و بافق نیز کویرهای مناسبی برای انجام این رشته جذاب ورزشی وجود دارد که سالانه برخی مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۰ نفر از ورزشکاران یزدی در رشته پاراگلایدر فعالیت دارند و برای جذب علاقه‌مندان بیشتر تلاش هایی در حال انجام است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت،۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده در قالب ۴۸ هیات ورزشی دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام