علائم اولیه که خبر از دیابت نوع۲ را می دهد

دیابت نوع ۲ تهدیدی موذیانه تلقی می‌شود، زیرا علائم آن معمولاً تا زمانی که سطح آن در خون به طور مداوم افزایش نیابد ظاهر نمی‌شوند. این یک مشکل واقعی است، زیرا به طور مداوم بالا بودن سطح قند خون می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

با این حال، تغییرات ظریفی وجود دارد که برخی از آن‌ها هنگام بیدار شدن از خواب بروز می‌کند و می‌تواند نشانه دیابت نوع ۲ باشد.

دکتر رالف آبراهام مشاورحوزه دیابت و اختلالات چربی و غدد درون ریز در گفتگو با اکسپرس برخی از علائم هشدار دهنده این بیماری را توضیح می‌دهد.

آبراهام می‌گوید: خشکی دهان می‌تواند واضح‌ترین علامت باشد، اما اگر هنگام شب برای رفتن به دستشویی و ادرار کردن زیاد بیدار شده اید و احساس تشنگی دارید، مشکل چیز دیگری است.

او اضافه می‌کند که علائم ظریف دیگری نیز در ارتباط با دیابت نوع ۲ که به آن «قاتل خاموش» می‌گویند وجود دارد؛ برخی از این علائم شامل خستگی بی اندازه، خواب آلودگی، تاری دید، مشکلات جنسی، بهبود نیافتن زخم‌های جزئی، عفونت‌های قارچی و آبسه است.

معمولاً هنگام تشخیص بیماری توصیه می‌شود سبک زندگی خود را تغییر دهید تا سطح قند خونتان کاهش یابد؛ زیرا رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل قند خون دارد؛ بنابراین باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید، زیرا کربوهیدرات می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. باید در استفاده از کربوهیدرات‌های ساده – قند‌هایی که در بدن به سرعت تجزیه می‌شود و به سرعت سطح قند خون را افزایش می‌دهد مراقب باشید.

همچنین باید از خوردن نشاسته‌های بسیار تصفیه شده مانند نان سفید خودداری شود، زیرا معمولاً باعث افزایش سطح قند خون می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در