اهتمام در حل گرانی اجناس وجود داشته باشد

گرانی ها همچنان سیر صعودی دارد و گویی تمایل به توقف آن نیست! این بیشترین خطر برای مردم و طبقه آسیب پذیر جامعه است! قشری که گاه توان خرید اساسی ترین نیاز خود را ندارد!
در اینجا نمی خواهیم به ریشه گرانی ها بپردازیم که متاسفانه در میان صاحب نظران، نظر واحدی نیست‌ و هر کس بنا بر معلومات و آگاهی های خود حرفی می‌زند، برخی علت این نوسان را در ارزهای خارجی و نوسان دلار می دانند که با گران شدن دلار، قیمت اجناس نیز افزایش می یابد.دسته ایی نیز معتقدند که عادی شدن روابط با کشورهای خارجی؛ به ویژه آمریکا تمامی این مسایل را حل خواهد کرد و گروهی نیز رفتار دولتمردان در قبال مسایل جهانی را دلیل می اورند.
به هر حال، آیا می توان علت همه این افزایش قیمت ها را در موضوعات بالا خلاصه کرد؟شکی نیست که ملت ایران دوره های مختلفی را طی نموده است و همواره بخاطر حفظ آرمان های خود تاوان زیادی داده است که یکی از آنها حماسه دفاع مقدس می باشد که در طول دوره جنگ؛ گرچه کمبودهایی وجود داشت اما افزایش قیمت ها این گونه سرسام اور نبود و ثباتی در بازار وجود داشت واکنون‌ که کشور مستقیم درگیر جنگ نیست پس چگونه است که شاهد افزایش قیمت ها در بیشتر اقلام مصرفی و رفاهی مردم هستیم.
برای پاسخ به این پرسش باید به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کرد که اخیراً بیان فرمودند: «بسیاری از گرانی‌های اخیر توجیه ندارد و باید با هماهنگی بین دستگاههای مربوطه هرچه زودتر علاج شوند و مشکلات از جلوی پای مردم برداشته شود.»
پس می توان نتیجه گرفت برای رسیدن به ثبات در بازار نباید تمام قد، نگاه به خارج از کشور داشت ؛لازم هست به داشته های خود تکیه کرد و از تمامی ظرفیت ها و توان بخش های مختلف جامعه برای عبور از این بحران کمک گرفت و عزمی جدی در میان مسئولان کشور و‌ سازمان ها و نهادها ایجاد شود تا گرانی در جامعه ریشه کن شود؛قطعا این توان و ظرفیت در میان مسئولین هست و لازم است تا هماهنگی بین دستگاهها بیشتر شود و نباید این شائبه در میان مردم رواج یابد که چون به پایان دولت تدبیر و امید نزدیک می شویم‌،دولت اهتمامی در حل این گرانی‌ها ندارد.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در