با ورزش پیلاتس و حرکات اصلاحی خود را درمان کنید

 به گزارش هفته نامه افق کویر، در این شماره با ” فاطمه میرتقی” کارشناس ورزشی بانوان شهرستان تفت، که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی و همچنین دارای ۲۱ مدال کشوری است گفتگویی انجام دادیم:
افق کویر: چند سالگی ورزش را شروع کردید؟
از ۹ سالگی وارد رشته آمادگی جسمانی و رشته دومیدانی شدم و در حال حاضر در رشته آمادگی جسمانی قهرمان کشوری و مربیگری شنا ، آمادگی جسمانی، هندبال، دومیدانی، طناب زنی نمایشی، ایروبیک و پیلاتس کار می کنم.
افق کویر:چرا رشته پیلاتس را انتخاب کردید؟
به خاطر این که در زمینه سلامت بانوان یک کاری انجام دهم، که با ورزش و حرکات اصلاحی خود را درمان کنند. چون ورزش برای سلامتی مفید است و من ورزش را انتخاب کردم به خاطر تندرستی زیرا سلامت و تندرستی بالاترین‌درجه و نعمت خدا است.
افق کویر:چه سوابق و مقام هایی تاکنون کسب کرده اید؟
از سوم دبستان، در رشته آمادگی جسمانی قهرمان کشور بودم. ااکنون که کارمند هستم، قهرمان کشور مسابقات کارمندان دولت کشور شرکت می‌کنم همچنین ۲۱ مدال کشوری دارم در رشته شنا، مقام دوم نجات غریق، آمادگی جسمانی، دومیدانی و مقام سوم رشته هندبال در مسابقات لیگ برتر شرکت کردم و مقام کشوری، قهرمان قهرمانان كشور رشته آمادگي جسماني ، مقام اول و دوم و سوم در رشته دوميداني در ماده هاي ١٠٠ و ٢٠٠ و ٤٠٠ سرعت، مقام اول دانشجويان كشور در رشته آمادگي جسماني،
افق کویر: با توجه به بیماری کرونا فعالیت خود را چگونه ادامه می دهید؟
با وجود بیماری کرونا در خانه، در پارک، حیاط خانه و … فاکتور های آمادگی جسمانی را تمرین می کنم.
افق کویر: حامی و پشتیبان شما در ورزش که بود؟
پدر و مادرم و معلم ورزش سوم دبستان.
افق کویر:این رشته در شهرستان تفت از چه پتانسیلی برخوردار است؟
در شهرستان تفت، پتانسیل خوبی دارد و ما در استان تیم خیلی خوبی داریم و همیشه منتخب کشوری هستیم. آمادگی جسمانی مادر تمام رشته‌ها است و باید آمادگی جسمانی خوب باشد تا بتوان رشته دیگر را شرکت و مقام آورد.
افق کویر:با چه کمبودهایی روبرو هستید؟
با کمبود فضا روبه‌رو نیستیم و رئیس اداره ورزش و جوانان تفت همیشه حامی ورزش بانوان بوده است و اگر بودجه می آمد به این رشته هم اختصاص می داد.
افق کویر:در آینده چه برنامه ای دارید؟
امیدوارم که یک کانون به عنوان پیلاتس درمانی و آموزش حرکات اصلاحی و ناهنجاری و ارزیابی آنها احداث نمایم که بچه‌هایی که تقریباً از سن ۷ تا ۳۵ سال را ارزیابی کنیم و مشکلات آنها را بگوییم و به آنها ورزش بدهیم و دوباره آنها را غربالگری کنیم.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در