چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر همه‌ انسان‌ها همزمان وارد اقیانوس شوند؟!

سوالات فرضی مانند این سوال که “چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر همه‌ی مردم جهان همزمان وارد اقیانوس شوند” جالب هستند و با استفاده از ریاضیات می‌توان تقریبا پاسخی درست برای این سوال را پیدا کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، برای شروع نمونه‌ی کوچک‌تری مشابه این سوال را در نظر می‌گیریم.

ریاضیات وان حمام

اگر یک وان حمام را تا لبه پر کرده و درون آن بپرید آب از آن سرریز می‌کند زیرا بدن شما آب را به سمت بیرون هدایت می‌کند که به آن “جابه‌جایی” گفته می‌شود. از آن‌جایی که کف وان و اطراف آن بسته هستند تنها مسیر خروج برای آب قسمت بالایی وان است.

میزان فضایی که یه شی(در این‌جا بدن شما) اشغال می‌کند حجم نام دارد و میزان حجم آب خارج شده از وان با حجم بدن فرد برابر است.

حال فرض کنید وان تا نیمه پر شده باشد وقتی وارد آن شوید آب به سمت بالا حرکت خواهد کرد و میزان آن را می‌توان با چند معادله‌ی ساده‌ی ریاضی به دست آورد.

اگر در حالت نشسته درون وان قرار بگیرید حجم نیمی از بدن خود را به آب وارد کرده‌اید و این بدان معناست که حجم آب سرریز شده برابر با حجم نیمی از بدن شماست.

در مقیاسی بزرگ‌تر

اقیانوس را می‌توان یک وان بسیار بزرگ در نظر گرفت. بیش از ۷۰ درصد سطح کره‌ی زمین را اقیانوس‌ها فرا گرفته‌اند یعنی ۱۴۰ میلیون مایل مربع ( ۳۶۲ میلیون کیلومتر مربع). برای فهمیدن میزان بالا آمدن آب باید حجم بدن افرادی که وارد آن می‌شوند را نیز محاسبه کنیم.

در حال حاضر تقریبا هشت میلیارد نفر در زمین زندگی می‌کنند. انسان‌ها اندازه‌های مختلفی دارند از نوزادان کوچک گرفته تا بزرگسالان. اگر متوسط اندازه‌ی قد افراد را ۵ فوت(۱.۵ متر) در نظر بگیریم و میزان حجم بدن افراد را به طور متوسط ۱۰ فوت مکعب(۰.۲ متر مکعب)، در حالی که نیمی از بدن فرد به آب فشار وارد می‌کند در این صورت هر فرد تنها باعث افزایش سطح ۵ فوت مکعبی (۰.۱۴ متر مکعب) آب می‌شود و با احتساب ۸ میلیارد نفر ۴۰ میلیارد فوت مکعب(۱ میلیارد متر مکعب) به حجم آب اضافه می‌شود.

اما باید توجه داشت که این میزان در سطح وسیع اقیانوس پخش خواهد شد بنابراین افزایش کلی سطح آب چیزی حدود ۰.۰۰۰۱۲ اینچ( ۰.۰۰۰۳۰۴۸ سانتی‌متر) خواهد بود و اگر افراد کاملا در آب فرو روند این میزان دو برابر می‌شود و به عدد ۰.۰۰۰۲۴ اینچ می‌رسد که اندازه‌ای تقریبا شبیه به عرض موی انسان است.

این موضوع نشان می‌دهد اقیانوس‌ها بسیار عظیم هستند و انسان‌ها در آن مانند قطره‌ای در یک سطل آب‌اند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در