بستری ۳۵ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان/ وضعیت کرونا در بافق زرد است/کرونا انگلیسی

 

به گزارش هفته نامه افق کویر، امروز ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ بستری های  مشکوک  به کرونا در استان یزد به ۳۳۲ تن رسیده است و در حال حاضر از این تعداد ۵۱  نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.در این زمینه گفتگویی اختصاصی با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد صورت گرفته است که در ادامه می خوانید.

ابراهیم سلمانی با اشاره به اینکه شهرستان‌ها به دلیل بی‌توجهی مردم و مسافران یکی بعد از دیگری تغییر وضعیت داده، اظهار داشت: علت افزایش کرونا  به رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه سال گذشته برمی گردد و از چند روز اخیر مرکز استان از نارنجی به قرمز و شرایط بحرانی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: به طور یقین بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در هفته های اول فروردین، در دو هفته آینده مشاهده خواهد شد.

سخنگو دانشگاه در خصوص نوع ویروس مبتلایان کرونا انگلیسی گفت: به دلیل اینکه بیشتر آزمایشات تکمیلی ژنتیکی که به روی افراد مبتلا انجام می‌گیرد، نشان دهنده مبتلا به کرونا انگلیسی هستند و به نظر می‌رسد گونه‌های غالب بیماری در استان همین‌طور در شهرستان بافق واریانت جهت یافته انگلیسی باشد و از این به بعد هر بیماری را به هر حال به صورت پیش‌فرض به عنوان مبتلا به ویروس کرونا انگلیسی در نظر می‌گیریم

دکتر سلمانی با اشاره به سیر افزایشی کرونا در استان  بیان داشت: در حال حاضر ۳۵ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی گفت: با توجه به خطر کرونای جهش یافته انگلیسی  از والدین انتظار داریم مراقب سلامتی فرزندان خود باشند.  متاسفانه اکثر کودکانی  که درگیر این بیماری شدند قربانی بی توجهی والدین خود هستند و از طریق پدر و مادر به این بیماری مبتلا شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، شهرستان بافق را  وضعیت زرد نامید و ادامه داد: اشکذر و بهاباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی در خصوص محدودیت های بیان داشت:  ستاد ملی کرونا نسبت به رنگ‌بندی‌ها در گذشته  محدودیت هایی را تعریف کرده و اکنون با تغییر رنگ در شهرستان ها محدودیت های جدید نیز اعمال می شود

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل